نوشته شده توسط : بهزاد

کوپلر استاندارد کاربرد گسترده‌ای در سازه‌های مختلف دارد. در ادامه چگونگی اجرای کوپلر میلگرد را شرح میدهیم.

در ابتدا محافظ لاستیکی (درپوش) موجود در یک طرف کوپلر برداشته میشود سپس میلگرد موردنظر که شیار خورده است، در کوپلر گذاشته و با استفاده از لوله گیر یا آچار مخصوص محکم میشود.

محافظ لاستیکی یا درپوش میلگرد برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به آن، در میلگرد قرار داده شده است. که توصیه میشود قبل از شروع به کار درپوش برداشته نشود.

سپس میلگرد تا انتهای شیاری که خورده وارد کوپلر میشود همچنین باید بدانید که در صورتی که در کوپلر، دو سر میلگرد به یکدیگر نرسند مشکلی پیش نمی‌آید.

شیارهای ایجاد شده بر سر میلگرد در صورتی که دچار زنگ زدگی شده باشند، بایستی با استفاده از سنباده برس سیمی، زنگ زدگی‌ها به طور کامل تمیز شوند.

سپس سر میلگردها را با استفاده از روغن و گریس، به خوبی روغن کاری کرده تا شیارهای کوپلر به راحتی درون کوپلر بسته شوند.

اگر بخواهید بررسی و نظارت بر کار به راحتی انجام گیرد بهتر است پس از بستن کوپلرها، آنها را با ترسیم یک خط قرمز علامت گذاری کنید.

شایان ذکر است که نظارت و بررسی اجرای کار فقط توسط مهندس سازه انجام میشود.

اتصالات کوپلر چیست و کوپلرها چه انواعی دارند؟ – رساکالا



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

جوش سر به سر میلگرد، یکی از روش هایی است که درگذشته در برای اتصال میلگردها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گرفت. اما به دلیل دیگر استفاده از آن در دنیا منسوخ شده است اما متاسفانه در ایران متداول ترین روش برای اتصال میلگردها می باشد. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب معایب جوش سر به سر میلگرد را بیان کنیم.

آگهی تبلیغاتی جهت معرفی انواع جوشکاری در سایت دیوار

 

آشنایی با روش جوش سر به سر میلگرد

روش هایی زیادی برای متصل کردن میلگردها به یکدیگر وجود دارد که در این بین روش جوش سر به سر میلگرد یکی از روش هایی است که در دهه شصت میلادی در کشور ژاپن بسیار متداول و پرکاربرد بوده است. اما از آنجایی که بعد از استفاده از این روش و بروز خسارت های متعدد، متوجه شده اند این روش، یک روش بسیار پرخطر و ریسک پذیری است و به همین دلیل امروزه در دنیا چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

علی رغم این که با پی بردن به معایب این روش و منسوخ شدن آن در دنیا، در کشور ما به عنوان یک روش نوین شناخته شده است و روز به روز مصرف آن بیش از پیش افزایش پیدا می کند. از این رو در این مطلب قصد داریم با بررسی پارامتر های موثر در کیفیت این روش جوشکاری، مهمترین دلایل برای عدم اطمینان بودن این روش را بیان کنیم و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آشنایی با روش جوش سر به سر میلگردآشنایی با روش جوش سر به سر میلگرد

دلایل عدم پاسخگویی جوش سر به سر میلگرد با گاز اکسی استیلن

از مهمترین معایب جوش سر به سر میلگرد عبارت اند از:

  • از آنجایی که در این روش جوشکاری از گاز اکسی استیلن استفاده می شود، نمی توان میزان حرارت آن را در حین اجرای فرایند کنترل نمود، از این رو، این عامل، نشان دهنده اولین معایب استفاده از روش جوشکاری سر به سر میلگرد می باشد.
  • یکی دیگر از معایب استفاده از این روش، تجربی بودن زمان مورد نیاز برای حرارت دهی می باشد. چرا که نمی توان به طور دقیق و محاسبه شده زمان لازم برای حرارت دهی را تعیین نمود.
  • اپراتور هایی که در این روش به کار گرفته می شوند، باید از مهارت بسیار بالایی برخوردار باشند.
  • از دیگر معایب جوش سر به سر میلگرد، تاثیر دمای محیط بر شکنندگی جوشکاری می باشد. به طوری که هر چه قدر محیط سرد تر باشد، کیفیت جوشکاری پایین تر و شکنندگی آن بیشتر خواهد شد. از این رو، این روش در تمام مناطقی که وضعیت آب و هوای متفاوتی دارند، نتایج مطلوب و یکسانی را برجای نخواهد گذاشت.
  • از مهمترین عوامل دیگر که بر عدم اطمینان بودن این روش تاثیر می گذارد، تاثیرپذیری آن از باد می باشد. علاوه بر موارد گرفته شده، در صورت حرارت دهی به آرماتور ها، ساختار آنها تغییر کرده و مقاومتشان تا حد بسیار زیادی کاهش می یابد. که این عامل از یکی از مهمترین دلایل برای عدم اطمینان بودن استفاده از روش جوش سر به سر میلگرد می باشد.

دلایل عدم پاسخگویی جوش سر به سر میلگرد با گاز اکسی استیلندلایل عدم پاسخگویی جوش سر به سر میلگرد با گاز اکسی استیلن

نحوه اجرای صحیح جوشکاری سر به سر میلگرد

از آنجایی که برای اجرای جوشکاری سر به سر میلگرد پارامتر ها و عوال بسیار زیادی تاثیرگذار هستند در صورت استفاده از این روش در هر کجای سازه باید از قوانین و مقررات مخصوصی استفاده شود و هر لحظه کیفیت و اجرای صحیح جوش، تحت کنترل و نظارت دقیق قرار گیرد.

ضوابط و مقرراتی که برای اجرای این نوع جوش وجود دارد به طور کاملاً سختگیرانه تعیین شده است. به طور مثال یکی از ضوابط و مقرراتی که به وسیله مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تعیین شده است، این است که در صورت استفاده از این روش جوشکاری، تمامی جوش ها در هر جای سازه باید به طور چشمی مورد بررسی و نظارت قرار گیرد و هیچ جوشی از قلم نیفتد.

علاوه بر این، برای اطمینان بیشتر کیفیت جوش های صورت گرفته، ناظر باید از هر دویست جوش انجام شده، سی عدد از آنها را به وسیله تست التراسونیک مورد بررسی قرار دهد. این ضوابط به قدری سختگیرانه هستند که در صورت وجود یک جوش مشکل دار، ایراد آن جوش حتماً باید برطرف شود، تا جوشکاری مورد تایید قرار گیرد. و در صورتی که تعداد جوش های اشکال دار از ۲ عدد بیشتر باشد، تمامی جوش ها باید مجدد تست شوند و در طول مدت بررسی هیچ جوش جدیدی زده نشود.

در صورتی که  با روش اولتراسونیک، نقصی در جوشکاری دیده شود، تنها لازم است تا جوش معیوب حذف و جوشکاری مجدد انجام شود و یا اینکه میلگرد هایی با قطر های مشابه اضافه گردد.

نحوه اجرای صحیح جوشکاری سر به سر میلگردنحوه اجرای صحیح جوشکاری سر به سر میلگرد

چگونه می توان از اجرای صحیح جوشکاری سر به سر میلگرد، مطمئن شد؟

با توجه به موارد گفته شده، علی رغم اینکه این روش به طور کلی روشی غیر مطمئن و نا ایمن می باشد اما در صورت استفاده از آن تنها به وسیله تست UT می توان از اجرای صحیح آن اطمینان حاصل نمود اما متاسفانه این تست نیاز به پرداخت هزینه بسیار زیادی دارد که نشان دهنده عدم اقتصادی بودن این روش جوشکاری می باشد.

فورجینگ

بهترین روش برای اتصال میلگرد چه روشی است؟

حال با توجه به مطالب گفته شده، پی بردیم که این روش برای اتصال میلگردها به یکدیگر روش استاندارد و مطمئنی نمی باشد. شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که پس چه روشی را می توان جایگزین جوش سر به سر میلگرد نمود؟

در پاسخ باید بگوییم که اتصال مکانیکی بهترین و مطمئنی ترین جایگزین برای جوشکاری سر به سر میلگرد می باشد. در این روش برای وصله میلگرد ها از وسیله ای به نام «کوپلر» استفاده می شود که به کارگیری از آن از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد و در عین حال میزان پرت میلگرد را نیز به کمترین مقدار ممکن می رساند.

کوپلر پارس کاوه

مزیت وصله کردن میلگردها به وسیله اتصال مکانیکی

این روش بر خلاف جوش سر به سر میلگرد، نیاز به پارامترهای کمتری دارد و کوپلر های مورد استفاده در آن به وسیله دستگاه های سی ان سی و به طور بسیار دقیق ساخته می شوند.

اتصال به روش کوپلراتصال به روش کوپلر

در روش جوش سر به سر باید به این نکته توجه داشت که انتهای میلگرد ها هیچ نوع لایه اکسیدی به کار نرفته باشد. زیرا وجود ناخالصی اکسیدی در فصل مشترک جوش ها موجب می شود که استحکام این نوع اتصال به خوبی صورت نگیرد. در این روش جوشکاری باید از تجهیزات برشکاری و لبه سازی ساخت باری استفاده شود.

جوشکاری فورجینگ و کاربردهای آن

جوشکاری فورجینگ که با آن جوش سر به سر میلگرد نیز گفته می شود، یکی از روش های فاز جامد به شمار می آید که در این روش اتصال به گونه ای انجام می شود که بدون ذوب کامل فلز پایه باشد. در این روش با استفاده از یک مشعل اکسی استیلن عمل حرارت دهی انتهای میلگرد ها صورت گرفته و موجب می شود که دو سر میلگردها به حالت پلاستیک در آورده شود. فشار اعمال شده همزمان بر روی دو میلگرد که به حالت سر به سر روبروی یکدیگر قرار گرفته اند وارد می‌شود و عمل جوشکاری انجام می شود.‌ جوشکاری فورجینگ یا جوش سر به سر دارای کاربردهای بسیار زیادی می باشد که از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ‌‌اتصال میلگرد‌های فونداسیون‌ ها
  • ‌اتصال میلگرد‌های ضایعاتی و پرت
  • ‌اتصال میلگرد‌های ستون‌ها در سازه‌ های بتنی
  • ‌اتصال میلگرد‌های به کار رفته در تیر برق‌ ها
  • اصلاح  و افزایش طول ریشه‌ های کوتاه
  • ‌اتصال میلگرد‌ها در سبد بافی و شمع‌ ها در طول و تیپ‌ های مختلف
  • ‌اتصال میلگرد‌های دیوارهای برشی
  • ‌اصلاح و اتصال بولت‌ های شکسته و آسیب دیده

جهت سفارش انجام  انواع جوشکاری به آگهی رایگان شهر24 مراجعه نمایید.

 

مزایای روش جوش سر به سر میلگرد

  1. دارای کاربری آسان و قابل حمل بودن توسط نیروی انسانی
  2. صرفه جویی در مصرف میلگرد حدود ۰۳ درصد
  3. افزایش مقاومت در محل اتصال به علت افزایش قطر
  4. کاهش وزن سازه به علت حذف اورلب
  5. حفظ یکپارچگی آنالیز بار در محل اتصال
  6. کاهش خطا‌های انسانی در مبحث آرماتوربندی و چیدمان میلگرد‌ها
  7. توانایی ایجاد اتصال با حداقل طول
  8. قابلیت استفاده در تمامی حالت‌ ها
  9. کاهش هزینه حمل و نقل به دلیل کاهش مواد مصرفی
  10. افزایش مقاومت سازه  در برابر نیروهای خارجی (زلزله و …) به واسطه کاهش وزن سازه
  11. عدم نیاز به برق سه فاز
  12. حفظ خواص متالوژیکی آرماتورها
  13. افزایش اختلاط بتن با میلگرد به علت کاهش حجم میلگرد
  14. به دلیل کاهش حجم آرماتورها دارای امکان ویبره خوری بهتر و ایده‌آل تر است


:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

واژه پانسیون مترادف هایی همچون اقامتگاه، خوابگاه یا خوابگاه دانشجویی دارد که تمامی این واژگان به مواردی اشاره می کنند که نشانگر محلی برای اقامت موقت می باشد.
در دنیای امروز که افراد جهت انجام امور مختلفی همچون تحصیل، تجارت، مسافرت و … ناچارند از محل سکونت خود فاصله گرفته و به شهرهای دور و نزدیک رفت و آمد داشته باشند به محلی احتیاج دارند که بتوانند در آن به شکل موقت سکونت داشته باشند به همین جهت وجود پانسیون ها و محل هایی از این دست اهمیت پیدا می کند.

تبلیغات اینترنتی پانسیون در سایت شیپور

پانسیون ها واقامتگاه ها عموما در کلانشهرهایی همچون تهران تاسیس می گردند و برای نگهداری و مدیریت آنها نیاز به وضع مقرراتی است که از بروز هرج و مرج جلوگیری شود. به عنوان مثال شرط پذیرش در یک خوابگاه دانشجویی ارائه کارت شناسایی و پرداخت نمودن مبلغی به شکل ماهیانه یا غیره می باشد. اما برای تاسیس پانسیون ها نیاز به دریافت مجوزاتی است که موسس باید آنها را اخذ کرده و سپس جهت راه اندازی آن اقدام نماید.

طبق توضیحات مشاور رئیس صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شروط لازم جهت تاسیس اداره خوابگاه های دانشجویی اشخاص حقیقی و حقوقی که واجد شرایط لازم برای تاسیس پانسیون های دانشجویی هستند می توانند برای دریافت این مجوز اقدام کنند. این مقام مسئول این شروط را به این صورت بیان نموده است.
مجوز تاسیس پانسیون

شرایط دریافت مجوز تاسیس پانسیون

برای اشخاص حقیقی نداشتن سو پیشینه کیفری و عدم اعتیاد به مواد مخدر

دارا بودن صلاحیت فردی و حسن شهرت

برای اشخاص حقوقی نیز ثبت شرکت خدماتی از اداره ثبت

عدم اعتیاد به مواد مخدر مدیرعامل و عدم سو پیشینه کیفری اعضای هیات مدیره و مدیرعامل

سرپرست خوابگاه باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشد

دارا بودن تاییدیه سلامت برای تمامی کارکنان اجباری است

نگهبان و مستخدم باید به تعداد کافی در واحد حضور داشته باشند

گواهی صلاحیت فردی از طرف ناجا

شرایط مکانی خوابگاه برای دریافت مجوز تاسیس پانسیون

محل تاسیس خوابگاه های غیر دولتی باید دارای تاییدیه سازمان نظام مهندسی ساختمان باشد.

محل تاسیس می بایست از منظر انتظامی و ترافیکی نیز مورد قبول باشد.

در پانسیون ها و خوابگاه های غیر دولتی به خدمت گرفتن مستخدمین مرد ممنوع است. در ضمن اسکان دادن به بیش از شش دانشجو در یک اتاق غیر قانونی می باشد. طبق قانون ظرفیت اتاق ها به این شکل تعریف شده است: اتاق های ۱۲ متری ۳ نفر، ۹ متری ۲ نفر و اتاق های تا ۶ متر مخصوص یک نفر می باشد.

لازم به ذکر است که اشخاص غیر دانشجو اجازه اسکان در این واحدها را نخواهند داشت.

مقررات مربوط به مجوز تاسیس پانسیون

صاحبان مجوز تاسیس پانسیون یا خوابگاه های غیر دولتی اجازه واگذاری و انتقال آن را به دیگران ندارند و در صورتی مشاهده هرگونه تخلف و جرم در پانسیون ها موضوع توسط دانشگاه به ناجا منعکس شده و مامورین ناجا ضمن تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی، نتیجه نهایی را به دانشگاه اعلام می نمایند.

تغییر کاربری خوابگاه ها و پانسیون ها در ایام تعطیلات نوروز یا تابستان بنا به نظر و صلاحدید ناجا خواهد بود.

در خصوص نحوه تنظیم تفاهم نامه برای صدور مجوز تاسیس پانسیون بیان شده که این تفاهم نامه فی مابین اداره نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی، صندوق رفاه دانشجویان و اداره کل نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی منعقد شده و از اساس آن مجوز تاسیس پانسیون توسط دانشگاه و پس از تایید شدن صلاحیت های فردی و کسب مجوز از ناجا انجام می گیرد، در این خصوص ناجا می بایست تا پانزده روز پس از دریافت نامه استعلام معاونت دانشجویی پاسخ خودش را اعلام کند.

انواع پانسیون در آگهی رایگان سایت شهر24

جهت دریافت مجوز تاسیس پانسیون یا خوابگاه دانشجویی و تمامی مراحل مربوط به اخذ انواع مجوزات ساخت و تولید همچون جواز تاسیس و پروانه بهره برداری می توانید باز موسسه ثبتی و حقوقی تکسفیر مراجعه فرمایید.



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

گزارشی که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی را بررسی و مطالعه کند، گزارش طرح توجیهی(معادل واژه انگلیسی Feasibility Study Report) نام دارد. طرح توجیهی ابعاد مختلف یک پروژه از قبیل بازار، فنی و مالی را بررسی میکند و به سه قسمت تقسیم می‌شود. بخش‌های طرح توجیهی را می‌توان به صورت زیر تقسیم کرد:

 تجزیه و تحلیل مالی یا Financial Analysis: به منظور بررسی و آنالیز ابعاد مختلف مالی و سودآوری طرح توجیهی صورت می‌گیرد. 

 مطالعه بازار یا Market Study: که در آن ابعاد مختلف بازار محصولِ طرح توجیهی بررسی می‌شود. این ابعاد عبارتند از کمبود، بازار هدف، عرضه، تقاضا و 

توجیه‌پذیری فنی یا Technical Feasibility : به منظور بررسی ابعاد فنی طرح توجیهی همچون فناوری، ظرفیت، محل اجرا، ماشین آلات و تجهیزاتِ تولید و ساختار اجرائی طرح انجام میشود. 

طرح توجیهی چیست؟

 گزارش طرح توجیهی 

گزارشی که توجیه‌ پذیری یک طرح را در ابعاد مختلف از قبیل بازار، فنی و مالی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد، گزارش طرح توجیهی یا Feasibility Study Report نام دارد.

 


:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون نوروز یا پانسیون عید فرقش با پانسیون طی سال چیست؟

برترین پانسیون‌های نوروز به دلیل استقبال بیشتر دانش‌آموزان و تعطیلی‌ها در دانشگاه برگزار می‌شوند و با توجه به جو علمی‌تر دانشگاه و فضای بیشتر دانشگاه این فضاها بهترین محل‌ها برای اردوی نوروز هستند.همچنین دیگر تفاوت پانسیون عید با پانسیون طی سال برگزاری کلاس‌های جمع‌بندی و آزمون‌های روزانه و جامع و پذیرایی کامل صبحانه و میان‌وعده و نهار و عصرانه است.امید است در نوروز 1400 بتوانید در برترین پانسیون عید شهر خودتون شرکت کنید و بهترین رتبه را کسب کنید.

پانسیون مطالعاتی چیست؟

پانسیون مطالعاتی محل‌هایی میباشند  که تمام شرایط مطالعه برای یک داوطلب در آنجا مهیا شده است و داوطلبان کنکور و دبیرستانی می‌توانند در این محل‌ها مطالعه‌ی مفید داشته باشند. از امکانات این پانسیون‌های مطالعاتی: وجود یک میز و صندلی شیک، بزرگ و استاندارد برای هر فرد و وجود فاصله‌ی مناسب بین داوطلبان، نور و تهویه مناسب سالن مطالعه و حضور تمام‌وقت.

امکانات آموزشی پانسیون‌های مطالعاتی چیست؟

در این پانسیون‌های مطالعاتی همه روزه مشاوران تحصیلی حضور دارند و برنامه‌ی درسی شخصی‌سازی شده برای داوطلبان طراحی می‌کنند و با نظارت بر مطالعه و اجرای برنامه باعث افزایش کیفیت مطالعه داوطلبان می‌شود.همچنین اساتید و رتبه‌های برتر کنکور نیز در این پانسیون‌های مطالعاتی کار رفع اشکال درسی را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهند، در واقع پانسیون مطالعاتی محلی میباشد که دانش‌آموزان دبیرستانی برای مطالعه با کیفیت و تحت نظر مشاوران و دبیران برتر در آنجا حاضر می‌شوند.

هدف از برگزاری پانسیون نوروز ، ایجاد بستر مناسب و حرفه ای مطالعاتی برای  افزایش یادگیری

تبلیغات اینترنتی بهترین راه معرفی پانسیون های نوروزی

مراقبین و ناظرین در سالن مطالعه

در این پانسیون‌های مطالعاتی که اغلب از ساعت 7 صبح تا 10 شب فعالیت دارند، موبایل و وسایل الکترونیکی داوطلبان هنگام ورود به سالن گرفته می‌شود تا کیفیت مطالعه بالا باشد. همچنین تمام داوطلبان یک پانسیون مطالعاتی در ساعت‌های برابر مطالعه و استراحت می‌کنند و به صورت مرسوم طبق زمانبندی مشخص 90 دقیقه مطالعه و 15 دقیقه استراحت انجام می‌شود.همچنین در برخی پانسیون‌های مطالعاتی در ساعات استراحت پذیرایی میان وعده هم از داوطلبان می‌شود.

خدمات ضروری پانسیون مطالعاتی نوروز

هر پانسیون نوروز ممکن است دارای خدمات و شرایط گوناگون باشد، برخی خدماتی در سطح بالا ارائه می دهند و برخی در سطح پایین، اما همه آن‌ها باید دارای حداقل شرایط استاندارد مطالعاتی باشند:

راحتی: راحت بودن در یک فضای مطالعه ضروری‌ترین ویژگی میباشد.  نشستن روی صندلی راحت و استفاده از میز استاندارد و حضور مداوم در محیطی که سکوت در جو آن حاکم است. همه و همه به راحتی فرد می انجامد؛ اما دیگر چه مواردی در راحتی تأثیر دارند؟ نور مناسب بسیار مهم است، زیرا شما نمی خواهید بعد از چند ساعت درس خواندن خواب آلود شوید و یا چشم هایتان درد بگیرد. همچنین نمی خواهید گرم یا سردتان شود، شما نیاز به دمای متعادل محیط دارید تا از حداکثر تمرکز خود برای درک مطالب استفاده کنید؛ اما رکن اساسی هر پانسیون مطالعاتی ایده آلی، سکوت مطلق است. سکوت به عملکرد بهتر مغز و در نتیجه یادگیری بیشتر و عدم حواس پرتی کمک شایانی می نماید.

وسایل الکترونیکی: تلفن های همراه برای یافتن اطلاعات و خواندن آخرین اخبارهای جدید هستند، اما می توانند به حواس پرتی منجر شوند. در پانسیون مطالعاتی اردوی نوروزی، مراقب سالن اقدام به دریافت موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی غیر ضروری شما می کند؛ بنابراین در تمام ساعات مطالعه در پانسیون، موبایل به همراه نداشته باشید.

شخصی سازی: شخصی سازی و یا اختصاص فضای شخصی به هر فرد می تواند مسیر مطالعه در پانسیون نوروز را هموار نماید. این کار عموماً با اختصاص یک صندلی، میز و کمد شخصی انجام می گیرد. اینکه هر دانش آموز این موضوع را می داند که در هر بار ورود در پانسیون باید در فضای شخصی خود بنشیند، خود به تنهایی می تواند منجر به راحتی خیال شود.

امنیت: نظارت و مراقبت از فضای پانسیون جهت رفت و آمد، ایجاد نظم، جلوگیری از خطرات و مشکلات لازم است. ممکن است دانش آموزان دچار افت فشار، سرگیجه و هرگونه نیاز ضروری باشند؛ بنابراین حضور مراقب سالن در تمام ساعات بازگشایی پانسیون مهم است.

 



:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

نکات مهم اقامت در پانسیون

پانسیون:

در کشورهای پیشرفته، پانسیون ها مکان های اقامتی موقت شیک و مجللی هستند که برای اقامت های کوتاه مدت، در اختیار مسافران قرار می گیرند.

در کشور ما با توجه به کمبود خوابگاه های دولتی و استیجاری و همچنین بالا بودن تعداد متقاضیان به ویژه در شهرهای بزرگ، از پانسیون ها علاوه بر اقامت گردشگران به عنوان اقامتگاه های موقتی برای دانشجویان و کارمندان استفاده می شود که در مقایسه با پانسیون های دیگر نقاط جهان از امکانات محدودتری برخوردار هستند. با توجه به اینکه پانسیون ها صرفأ جهت اقامت دانشجویان ساخته نشده اند در مقایسه با خوابگاه های دانشجویی، از امکانات متفاوتی برخوردارهستند.

خوابگاه کارمندی ارزان

اخذ و ارائه مجوز رسمی:

طبق گزارش خبرنگار مهر، با اینکه تأسیسات گردشگری، پانسیون ها را از آیین نامه خود حذف کرده اند اما پانسیون ها همچنان مجوز فعالیت خود را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اخذ می کنند.

بر اساس گزارش ایرنا، به دلیل بالا بودن هزینه اقامت در پانسیون های مجوز دار، دانشجویان، کارمندان و دیگر متقاضیان، به پانسیون های ارزان تر روی می آورند. متاسفانه گاهی این پانسیون های ارزان به دلیل نداشتن مجوز رسمی، قیمت ها را پایین می کشند تا از این طریق مشتری جذب کنند. امروزه وجود بازارهای سیاه در هر دسته از مشاغل مشاهده می شود. پانسیون داری نیز مانند دیگر مشاغل، بازار سیاهی را به راه انداخته است و تعداد زیادی از پانسیون ها در شهر بزرگی مانند تهران، به دور از چشم مسئولان، بدون داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا اتحادیه هتل داران، مشغول به فعالیت هستند. همانطور که برای اقامت در یک پانسیون شما مجبور به ارائه مدارک معتبر هستید، در مقابل مسئول پانسیون نیز موظف به ارائه مدارک رسمی و معتبر می باشد که نشان دهنده پروانه فعالیت آن باشد.

خوابگاه ارزان قیمت پسرانه

پانسیون های فاقد مجوز چون پنهانی مشغول فعالیت هستند، اغلب از نصب تابلو بر سردر ساختمان یا ابتدای کوچه ای که در آن قرار دارند، امتناع می کنند. این گونه پانسیون ها تبلیغات رسمی ندارند. متاسفانه هر سال اخباری مبنی بر کلاهبردار بودن برخی از پانسیون های فاقد مجوز گزارش می شود. لازم است به پانسیون دارانی که از ارائه مدارک معتبر امتناع می کنند و یا آن را به زمان دیگری موکول می کنند، شک کنید. گاهی این پانسیون داران مدارکی را نشان می دهند که از تاریخ اعتبار آن گذشته است و به بهانه های مختلف شما را قانع می کنند که کوتاهی از آن ها نبوده و در اسرع وقت مجوز فعالیت را تمدید خواهند کرد. اینگونه پانسیون ها نیز قابل اعتماد نیستند. فعالیت پانسیون هایی که از تاریخ اعتبار ۳ سال پروانه بهره برداری آن ها گذشته باشد، غیر قانونی است.

خوابگاه ارزان دانشجویی

رسیدگی به شکایات:

با توجه به اینکه رسیدگی به شکایات یک پروسه بسیار طولانی و ناخوشایند است و گاهی پس از چند ماه صرف وقت، هزینه و انرژی، بازهم نتیجه ای حاصل نمی شود، پس بهتر است از همان ابتدا، در انتخاب محل اقامت خود دقت کنید تا در دام افراد سودجو قرار نگیرید. در صورت برخورد با اینگونه پانسیون ها، شما می توانید هرگونه تخلف را به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارش دهید، زیرا این اداره ممسئول رسیدگی به تخلفات انجام شده توسط پانسیون ها است. در صورت طولانی شدن پروسه شکایات و رسیدگی به تخلفات، می توانید به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری مراجعه کنید تا مستقیما به شکایت شما رسیدگی شود.

جهت اطلاعات کامل از پانسیون، خوابگاه و اقامتگاه و ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

 



:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

تفاوت پانسیون ، خوابگاه و اقامتگاه

پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه، هر سه این واژه ها به معنی مکانی هستند که افراد مدتی را برای انجام کار یا ادامه تحصیل در آنجا می گذرانند. اگر می خواهید با معنای پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه و کاربردهای پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه و همچنین تفاوت های پانسیون و اقامتگاه و خوابگاه آشنا شوید این مقاله را حتما مطالعه نمایید.

در خوابگاهها و پانسیونها اتاق ها غالبا ۲ تخته ، ۴ تخته  و یا ۶ تخته می باشند. پانسیون ها غالبا مقررات خاص خود را داشته و برای ورود و خروج، صرف صبحانه، ناهار و شام تایم خاصی را تعیین می کنند و ساکنین موظف هستند مطابق با این مقررات عمل کنند. اتاق ها در پانسیون معمولا به صورت ماهیانه و گاهی به صورت سالیانه به ساکنین اجاره داده می شوند. بدیهی است که برای تاسیس پانسیون باید از اتحادیه هتلداراران و اداره اماکن  نیروی انتظامی تهران بزرگ مجوزهای مورد نظر اخذ گردد.

 خوابگاه چیست؟

خوابگاه (dormitory) نوعی مکان اقامتی است که معمولاً برای اقامت گروه بزرگی از افراد مرتبط با هم یا هم صنف طراحی می‌شود. خوابگاه‌ها در دانشگاه‌ها، کالج‌ها، مدرسه‌های شبانه‌روزی رواج بیشتری دارند. پادگان‌های نظامی، مجتمع‌های ورزشی، ادارات و شرکت‌های بزرگ نیز به طور معمول دارای امکانات اقامتی و خوابگاهی هستند.

 خوابگاه دانشجویی چیست؟

خوابگاه دانشجویی با مدیریت دانشگاه و برای اسکان دانشجویان کار می‌کند. دانشجویان متقاضی سکونت در خوابگاه، در طول تحصیل به صورت فردی یا گروهی، تمام یا بخشی از دوران تحصیلی خود را در خوابگاه می‌گذرانند خوابگاه‌های دانشجویی برای اقامت دانشجویان در در پردیس دانشگاه یا در بیرون از محیط دانشگاه طراحی و ساخته می‌شوند. اتاق‌های خوابگاه‌های دانشجویی می‌تواند انفرادی یا گروهی باشد.

پانسیون چیست؟

امروزه در شهرهای بزرگی مانند تهران که سیل بی رویه مهاجرت آن را به معادله ای هزار مجهولی تبدیل کرده است، مدام در درون خود پدیده های تازه ای را ارائه می دهد. پدیده هایی که نیاز انسان شهری و کلانشهر ها را برآورده می کند. اکنون در سراسر شهر تهران مکان هایی به اسم پانسیون رواج یافته است که خدمات خود را به قشر شهرنشین ارائه می کند:

پانسیون ها در جهان قدمت طولانی دارند و در کشورهای دیگر به نام هاستل و نام های دیگر معروفند. اما وجود و رشد این مکان ها در تهران علاوه بر مسئله مسکن به استعاره ای از زندگی شهرنشینی بدل شده است.

در هر کلانشهری نسبت بین روابط کار و امر تولید و تولید کننده مدام پدیده تازه ای را به وجود می آورد از این رو وجود پانسیون می تواند پاسخی به نیاز انسان شهرنشین و پایتخت نشین باشد.

امروز شما می توانید با مراجعه به هر روزنامه ای انواع این پانسیون ها را بیابید و از خدمات ارائه شده آنها آگاه شوید ؛ جایی که با تاکید اصرار بر این دارد که بیشتر مورد استفاده دانشجو،کارمند و کارآموز قرار دارد . این پدیده جوابگوی مشکل مسکن قشرهای مختلف جامعه است.

این پانسیون ها برای ورودشان مقرراتی دارند. مقرراتی که آنها ملزم به اجرای آن هستند. یک پانسیون دار می گوید: «هر عضو یا ساکن (دانشجو ، کارمند یا کارآموز) با کارت شناسایی و ارائه معرفی از محل کار خود و پرداخت پول یک ماه و ودیعه ای در قبال سکونت یک ماه می تواند در آنجا ساکن شود. عدم ارائه یکی از این مدارک به منزله عدم سکونت است. این پانسیون ها در نقاط مختلف شهر تهران و با زیر بناهای مختلف در طبقات متنوع پراکنده شده اند.»

 

جهت اطلاعات کامل از پانسیون، خوابگاه و اقامتگاه و ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید



:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پیدا کردن پانسیون  در تهران اصلا کار ساده ای نیست. به خصوص اگر وقت زیادی برای گشتن نداشته باشید و بخواهید هر چه زودتر یک پانسیون مطمئن و خوب در تهران پیدا کنید. بگذارید همین اول برایتان بگویم، اگر می خواهید وسواس به خرج دهید؛ کفش های آهنین اراده را برای گشتن تک تک خوابگاه های تهران و تهیه کردن یک لیست برای مقایسه قیمت و کیفیت آماده کنید. اما اگر می خواهید از تجربه ی دیگران در انتخاب خوابگاه با دردسر کمتر استفاده کنید، در ادامه تجاربی را با شما به اشتراک گذاشته ایم.

میتوانید از سه روش زیر برای پیدا کردن محل مناسب برای اقامت استفاده کنید:

                                                   چطور خوابگاه و پانسیون ارزان در تهران پیدا کنیم؟

  1. روش سنتی مراجعه حضوری:

در روش سنتی باید چند روز قبل از شروع ترم تحصیلی به تهران بروید و از روی آدرس، به تک تک پانسیونهایی که می‌شناسید، مراجعه کرده و درباره کیفیت خدمات و موجود بودن اتاق خالی اطلاعات کسب کنید. این روش چندان طرفداری ندارد چون علاوه بر صرف زمان زیاد، هزینه‌بر است و گمان نمی‌کنم بخواهید اولین تجربه خوابگاهی‌تان را با کابوس دیدن تک تک خوابگاه‌ها از نزدیک همراه کنید.

  1. استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و رزرو آنلاین:

روش بعدی استفاده از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های اقامتی است. این روش هم در زمان و هزینه‌هایتان صرفه جویی می‌کند و هم بدون مراجعه حضوری میتوانید در مورد وضعیت خدمات و وجود اتاق خالی اطلاعات کسب کنید.

  1. رزرو تلفنی خوابگاه تهران:

اگر بخواهیم روش‌های پیدا کردن خوابگاه در تهران را دسته بندی کنیم، رزرو تلفنی بعد از سایت و اپلیکیشن رتبه دوم محبوبیت را دارد. اما پیش از تماس باید اطلاعات مربوط به خوابگاه‌ها  را اینترنتی پیدا کنید و اگر هیچ اطلاعی در مورد محل قرارگیری خوابگاه‌ها و اسامی‌شان ندارید، پیدا کردن خوابگاه مناسب واقعا زمانبر خواهد بود.

بررسی انواع خوابگاه در تهران

باید در نظر گرفت که به دلیل کم بودن تقاضا، تعداد خوابگاه دخترانه در تهران کمتر است. در نتیجه ممکن است خانم ها نیاز به زمان بیشتری برای پیدا کردن خوابگاه در نقطه ی مناسبی از شهر داشته باشند. در مقابل، تعداد و انواع خوابگاه پسرانه در تهران بیشتر است که این مسئله انتخاب را برایشان راحت کرده.

تفاوت انواع خوابگاه های تهران در «کارمندی-دانشجویی» یا «عمومی» بودن آن هاست. در نوع اول افراد فقط با ارائه کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به کار می توانند ساکن شوند. اما در خوابگاه عمومی، با رعایت بازه ی سنی مجاز، بدون مدرک دانشجویی یا کارمندی هم می توانید ساکن شوید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

خصوصیات یک پانسیون پسرانه خوب

امروزه به دلایل متعدد، بازار رقابت خوابگاه ها، اقامتگاه ها و پانسیون دخترانه و پسرانه داغ است. اگرچه هرکدام ممکن است دارای خصوصیات و ویژگی های منحصربه فردی باشد که بتواند نظر متقاضیان را بیشتر به خود جلب کند. اما به هرحال شرایط رقابت به گونه ای است که مدیران این دسته از اصناف را نیز درگیر تبلیغات گسترده کرده است. راه های معرفی و شناخت خوابگاه های خودگردان گسترده است. اما باید قبل از رسیدگی به تبلیغات، یک پیش زمینه ذهنی در مورد ویژگی های یک خوابگاه پسرانه خوب کسب کرد. اگرچه ملاک های هرکس ممکن است متفاوت از ملاک های دیگران باشد، اما شرایطی که رفاه نسبی را برای ساکنین خوابگاه پسرانه در تهران فراهم می کند، تقریبا یکسان است. در ادامه مطلب به چند مورد مهم از این ویژگی ها اشاره خواهد شد:

 

خوابگاه دانشجویی دخترانه

 

ظرفیت خوابگاه پسرانه

 

هر خوابگاهی بر اساس تعداد اتاق، مساحت اتاق، فضای عمومی خوابگاه و… ظرفیت محدودی برای پذیرش متقاضیان دارد. این ویژگی از این جهت مهم است که خوابگاه های کم جمعیت آرامش بیشتری را برای ساکنین به ارمغان می آورند. همچنین رفت و آمد و در نتیجه سروصدا کمتر خواهد بود. این مساله به ویژه برای افرادی که به طبقه های پایین علاقمند هستند، بسیار مهم است. چون عبور و مرور در طبقات همکف و اول بسیار بیشتر از طبقات بالا است. به طبع، میزان سروصدا و شلوغی نیز در این طبقات آزاردهنده تر خواهد بود. پس جمعیت پایین خوابگاه پسرانه تهران به عنوان یک ویژگی مهم و خوب قابل تامل است.

 

پانسیون در تهران

 

ظرفیت اتاق های خوابگاه پسرانه

 

هر یک از پانسیون ها، اقامتگاه ها و خوابگاه پسرانه و دخترانه، اتاق هایی با ظرفیت های متفاوت ارائه خواهند داد. در صورتی که متقاضی حق انتخاب داشته باشد، می تواند بر اساس تمایلات خود اتاق های کم جمعیت و پرجمعیت را انتخاب کند. به هرحال داشتن حق انتخاب در این زمینه، یک ویژگی خوب تلقی می شود. اگرچه ممکن است از نظر هزینه محدودیت هایی برای ساکنین فراهم شود. به طوری که اتاق های کم جمعیت هزینه ی بیشتری جهت اقامت خواهند داشت. علاوه بر این، ممکن است در اتاق های پرجمعیت مشکل کمبود امکانات، محدودیت فضا، شلوغی و سروصدا، شلختگی و… قابل تحمل نباشد. به همین دلیل است که خوابگاه هایی با ظرفیت محدود در اتاق ها نیز در دسته خوابگاه ها، پانسیون ها و اقامتگاه هایی با ویژگی های خوب قرار می گیرد.

 

اقامتگاه ارزان

 

قدمت ساختمان خوابگاه پسرانه

 

اگرچه خوابگاه های قدیمی ممکن است از ویو و فضای زیبا و کلاسیک برخوردار باشند و سلیقه برخی از متقاضیان پانسیون ها، اقامتگاه ها و خوابگاه های دانشجویی کارمندی پسرانه و دخترانه به این سبک از ساختمان ها بله بگوید، اما باید از نظر نظافت فضاهای داخلی و خارجی ساختمان، استحکام آن از نظر مقابله در برابر اتفاقات غیر مترقبه مانند زلزله و آتش سوزی و همچنین از نظر داشتن نم و رطوبت توجه داشت. خوابگاه هایی که بازسازی شده اند، تقریبا این مشکلات را تا حدودی رفع کرده اند، اما برخی از ساختمان ها با وجود فرسودگی بازهم به عنوان خوابگاه دخترانه مورد استفاده قرار می گیرند. ساختمان های نو به دلیل مجهز بودن، جهت اقامت دانشجویان و کارمندان مناسب تر هستند. به همین دلیل است که قدمت ساختمان خوابگاه ها به عنوان یک ویژگی مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

نزدیکی خوابگاه پسرانه به دانشگاه و محل کار

 

ساکنین پانسیون پسرانه در تهران عمدتا دانشجویان و یا کارمندانی هستند که هر روز به محل کار و یا تحصیل خود رفت و آمد دارند. همین امر سبب می شود که کوتاهی مسافت بین پانسیون دخترانه تهران تا محل تحصیل و کارشان از اهمیت بالایی برخوردار باشد. علاوه بر هزینه های مالی و زمانی، نزدیک بودن محل زندگی با محل کار و تحصیل تا حد زیادی تامین کننده امنیت افراد در زمان های رفت و آمد است. این مساله در فصول پاییز و زمستان که هوا زودتر تاریک می شود بیشتر به چشم می آید. بنابراین افراد متقاضی خوابگاه و پانسیون باید در زمان انتخاب، این مساله را مد نظر خود قرار دهند.

 

خوابگاه پسرانه تهران

 

نظافت خوابگاه پسرانه

 

نظافت در هر مکانی یکی از اولویت های اصلی است. این امر به دلیل اهمیت بالای آن برای سلامتی انسان غیر قابل چشم پوشی است. در اقامتگاه پسرانه و دخترانه نظافت داخل اتاق ها معمولا وظیفه خود ساکنین می باشد. این در حالیست که وظیفه نظافت روزانه محیط خوابگاه از جمله آشپزخانه های مشترک، سرویس بهداشتی، سالن های مشترک و … برعهده مسئولین خوابگاه است. به همین جهت در همان بازدید اولیه اقامتگاه دخترانه در تهران می بایست به نظافت فضاهای مشترک تهمیت داده شود. البته لازم به ذکر است از آن جهت که نظافت داخا اتاق ها برعهده ساکنین اتاق است در صورتی که این فضاها تمیز نباشد ناشی از کم کاری ساکنین می باشد. در این صورت اعمال مدیریت از طرف یکی از ساکنین اتاق ها جهت تمیز کردن اتاق می تواند بسیار مسمر ثمر باشد.

 

انتخاب بهترین خوابگاه پسرانه تهران

 

در بالا به یک سری از صلی ترین ملاک ها در انتخاب خوابگاه اشاره کردیم. در نهایت زمانی که حق انتخاب های مختلفی داشته باشیم، انتخاب هم سخت تر می شود. اما اگر اینگونه به مساله نگاه کنیم که هدف یافتن اقامتگاهی مناسب برای زندگی چندماهه و یا حتی چندین ساله ما است آنگاه خستگی این کار را به جان و دل می خریم. یکی از ساده ترین و در عین حال مطمئن ترین راه ها جهت یافتن خوابگاه پسرانه مناسب، بازدید از وبسایت های معرفی خوابگاه و پانسیون است. در وبسایتی نظیر خواب اینجا افراد متقاضی تنها با چند کلیک ساده می توانند چندین خوابگاه را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین آنها را انتخاب کنند. استفاده از تکنولوژی های روز نظیر وبسایت ها و اپلیکیشن های مختلف کمک می کند که در زمان و هزینه های ما برای یافتن مناسب ترین اقامتگاه تا حد زیادی صرفه جویی شود.

 

 

سخن پایانی در انتخاب بهترین خوابگاه پسرانه در تهران

 

با تمام تفاسیر و ملاک هایی که برای انتخاب اقامتگاه پسرانه در تهران بر شمردیم، در نهایت انتخاب خوابگاهی که در آن حس آرامش و آسایش داشته باشید بهترین گزینه است. ممکن است فردی اقامتگاهی را انتخاب کند که مقداری با ملاک های مورد نظر خود برای انتخاب فاصله داشته باشد، اما در آن احساس آرامش کند. در چنین شرایطی بهترین راه اعتماد به حس خودتان است. بدون شک در مکانی که نسبت به آن حس خوبی داشته باشید بیشتر از هر جای دیگری احساس آسایش خواهید داشت.

 

گاهی حضور یک دوست و یا حتی بودن یک درخت در فضای خوابگاه که حس خوبی به ما می دهد، می تواند ما را نسبت به یک اقامتگاه خاص دچار تعلق خاطر کند. در چنین شرایطی به ندای قلبتان اعتماد کنید و بار و بندیل اقامت در خوابگاه مورد نظر را ببندید و خود را برای شروع یک زندگی جدید با تمام توان آماده کنید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: پانسیون , خوابگاه , خ , ابگاه پسرانه , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

هنگام انتخاب یک خوابگاه یا پانسیون دخترانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خیلی از دانشجویانی که به تازگی در دانشگاه شهر دیگری به دور از شهر و خانه خود پذیرفته شده‌اند، فکر می‌کنند خوابگاه، اقامتگاه و پانسیون مکان‌های مشابه‌ای هستند که فرقی با یکدیگر ندارند اما درواقع هر یک از این اماکن از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌سازد.

3
اقتصاد24- جدا از تمایزهایی که بین این اماکن وجود دارد و در مطالب قبلی به آن‌ها اشاره کردیم برای اینکه بتوانید یک خوابگاه، اقامتگاه یا پانسیون مناسب را پیدا کنید تا مدت زمانی را در آن اقامت داشته باشید باید به یکسری نکات مشترک در زمینه این اماکن توجه داشته باشید. بنابراین ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با نکات حائز اهمیتی در زمینه انتخاب مناسب‌ترین خوابگاه، اقامتگاه یا پانسیون آشنا کنیم.

نکات حائز اهمیت در زمینه انتخاب خوابگاه، اقامتگاه یا پانسیون دخترانه مناسب


*  جمعیت خوابگاه دخترانه


اولین نکته حائز اهمیتی که لازم است در مورد انتخاب خوابگاه دخترانه به آن توجه کنید این است که خوابگاه دخترانه مدنظر شما متناسب با میزان ظرفیتی که دارد چه تعداد جمعیت را در خود جای می‌دهد؟ همانطور که می‌دانید خوابگاه‌های کم‌جمعیت به دلیل تعداد دانشجویان کمی که در آن‌ها وجود دارد از محیط آرام‌تری برخوردار هستند و سر و صدای کمتری در آن‌ها وجود دارد. اما خوابگاه‌هایی که از جمعیت بالایی برخوردارند محیط شلوغ و پر سر و صدایی دارند. از این‌رو خوابگاه‌های کم‌جمعیت می‌توانند محیط آرامی را برای دانشجویان فراهم کنند تا به بهترین شکل ممکن به مطالعه دروس خود بپردازند و آرامش بیشتری را هنگامی که در خوابگاه حضور دارند تجربه کنند. بنابراین اولین پرسشی که لازم است از سرپرست یا مدیر خوابگاه دخترانه بپرسید این است که جمعیت یا ظرفیت خوابگاه شما چه قدر است؟ سعی کنید خوابگاه‌هایی که از جمعیت کمتری برخوردار هستند را برای اقامت خود انتخاب کنید.

البته لازم است اشاره کنیم که خوابگاه‎‌های دولتی اکثراً از جمعیت بالایی برخوردار هستند از این‌رو اگر جمعیت کم خوابگاه و برخوردار بودن از محیطی آرام برای شما حائز اهمیت است به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال خوابگاه‌های خودگردان، اقامتگاه یا پانسیون باشید چراکه جمعیت این اماکن از خوابگاه‌های دولتی کمتر است و از محیط آرام‌تری هم برخوردارند. البته پانسیون دخترانه نسبت به تمامی این اماکن خلوت‌تر بوده و از امکانات و محیط بهتری هم برخوردار است. اگر در کلان‌شهر تهران به دنبال یک پانسیون مناسب هستید ما به شما پانسیون دخترانه سعادت را معرفی می‌کنیم که از امکانات رفاهی و محیط آرام و لذت‌بخشی برخوردار است.

* ظرفیت اتاق‌های پانسیون دخترانه


دومین نکته حائز اهمیتی که لازم است قبل از انتخاب خوابگاه یا پانسیون دخترانه به آن توجه داشته باشید ظرفیت اتاق‌ها است. در کل هم در خوابگاه‌ها، هم در اقامتگاه‌ها و پانسیون‌ها، ظرفیت اتاق‌ها از 2 نفر تا 10 نفر است. اما شما باید سعی کنید به خوابگاه‌ها یا پانسیون‌هایی مراجعه کنید که حق انتخاب اتاق با خود شما باشد تا بتوانید از بین اتاق‌های 2 نفره تا 10 نفره گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید. البته لازم است اشاره کنیم که در خوابگاه دخترانه از نوع دولتی، امکان انتخاب اتاق برعهده دانشجویان نیست. به گونه‌ای که خود سرپرستان خوابگاه دولتی اتاق‌های دانشجویان را براساس بازه سنی و نوع رشته‌ای که آن‌ها در آن تحصیل می‌کنند، تفکیک می‌کنند. از این‌رو انتخاب اتاق براساس ظرفیتی که دارد در خوابگاه‌های دولتی برعهده دانشجو نیست. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خوابگاه‌های خودگردان، اقامتگاه‌ها یا پانسیون‌ها بروید چراکه در این اماکن انتخاب اتاق برعهده خود شما است و هیچ‌گونه محدودیتی از این نظر وجود ندارد.

سعی کنید برای اینکه محیط اتاق شما در خوابگاه یا پانسیون دخترانه از سر و صدای کمتری برخوردار باشد به سراغ اتاق‌هایی با ظرفیت 2، 4 و حداکثر 6 نفره بروید. البته لازم است بدانید که اجاره بهای اتاق‌هایی که تعداد ظرفیت آن‌ها کمتر باشد، بیشتر است. درواقع هرچه تعداد ظرفیت اتاق‌های خوابگاه یا پانسیون کمتر باشد اجاره بهای آن نیز بیشتر می‌شود برای مثال اجاره بهای اتاق 8 نفره از 10 نفره بیشتر است و اجاره بهای اتاق 6 نفره از اتاق 8 نفره بیشتر است و به همین صورت اجاره بهای اتاق 2 نفره از تمامی اتاق‌ها بیشتر است.

* استحکام ساختمان اقامتگاه دخترانه


نکته حائز اهمیت دیگری که حتما باید به آن توجه داشته باشید، میزان قدمت و استحکام ساختمان یا بنای اقامتگاه دخترانه است. همانطور که می‌دانید هر چه سال ساخت ساختمان اقامتگاه یا خوابگاه بیشتر باشد آن ساختمان از استحکام کمتری در برابر اتفاقاتی مانند زلزله یا آتش‌سوزی برخوردار است. بنابراین تا جایی که می‌توانید به دنبال خوابگاه، اقامتگاه یا پانسیونی باشید که تقریبا تازه ساخت باشد تا ساختمان آن از استحکام بالایی در برابر زلزله یا آتش‌سوزی برخوردار باشد.

مکرومه بافی

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 



:: برچسب‌ها: پانسیون دانشجویی , پانسیون , شهر24 , وبلاگ پانسیون , دانستنیهای پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

کیف دوشی مکرومه - کیف مکرومه

کیف دوشی مکرومه - کیف مکرومه - در اندازه، طرح ها و رنگ های مختلف - بسیار شیک - مناسب برای کادو و هدیه
برای اطلاع بیشتر و قیمت و سفارش کیف دوشی مکرومه به صفحه اینستاگرام mehrbaaft@ مراجعه کنید و یا واتس آپ به شماره 09021102723 پیام ارسال کنید.

https://static.shahr24.com/Files/GalleryImage/2020/8/65_20200531_161444_done-600_Fixd.jpg

قابل ارسال به سراسر کشور
مکرومه بافی مهربافت


 
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید


:: برچسب‌ها: مکرومه , مکرومه بافی , کیف دوشی , کیف هنری , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

قبل از ورود به پانسیون دانشجویی این ۱۱ قانون را بدانید

به گزارش مفدا، تنها چند روزی به شروع رسمی سال تحصیلی باقی مانده و همین باعث شده تکاپو در خوابگاه‌های دانشگاهی بالا بگیرد؛ تکاپویی که تنها به‌خاطر بازگشت دانشجویان از شهرهایشان به محل تحصیل نیست، بلکه حضور تازه‌واردها نیز باعث می‌شود فضای این روزهای خوابگاه‌ها بیش‌ازپیش شلوغ باشد. از شلوغی این روزهای خوابگاه‌ها که بگذریم، دانشجویان خوابگاهی بالاخص جدیدالورودها نباید فراموش کنند که زندگی در هر جایی قواعد خاص خودش را دارد؛ قواعدی که بعضا از سوی مسئولان آموزش عالی در قالب آیین‌نامه خوابگاه‌های دانشجویی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده یا جزء قواعد نانوشته‌ای هستند که مسئولان خوابگاهی و خود دانشجویان آنها را ایجاد کرده‌اند و بالطبع برای زندگی راحت‌تر در این فضا باید آنها را مدنظر قرار داد.

چگونگی تردد در خوابگاه
خوابگاه‌ها از ساعت‌هایی که از سوی مسئولان آموزش عالی مشخص شده، دیگر اجازه ورود و خروج به دانشجویان را نمی‌دهند، هرچند این ساعت‌ها برای دانشجویان دختر و پسر متفاوت است اما کلیت این قانون برای همه دانشجویان یکسان است. به عبارت دیگر در خوابگاه‌های پسران اجازه تردد از ساعت ۶ تا ۲۴ و برای خوابگاه‌های دختران این ساعت از ۶ تا ۲۲ تعیین شده است. با این حال ورود و خروج دانشجویان خوابگاه در ساعت مجاز نیز تنها با ارائه کارت شناسایی و تایید انتظامات امکان‌پذیر است. همچنین حداکثر به مدت نیم‌ساعت بعد از پایان ساعت مجاز تردد در خوابگاه‌های دخترانه، به‌عنوان بازه تاخیر در نظر گرفته می‌شود. اسامی دانشجویانی که در این محدوده قصد ورود به خوابگاه را دارند توسط انتظامات ثبت می‌شود و در اختیار امور دختران اداره قرار می‌گیرد و دانشجویان دختری که همراه با یکی از بستگان درجه اول خود شامل پدر، مادر، برادر، خواهر و همسر هستند، حداکثر تا ساعت ۲۳ مجاز به ورود به خوابگاه خواهند بود.

قوانین ورود به خوابگاه در ساعات غیرمجاز
ورود به خوابگاه در ساعات ۲۲ تا ۶ صبح روز بعد در خوابگاه‌های دخترانه و در ساعات ۲۴ تـا ۶ صبح روز بعد برای خوابگاه‌های پسرانه غیرمجاز محسوب می‌شود. با این حال قطعا در طول تحصیل برای هر دانشجویی ممکن است اتفاقی بیفتد که مجبور باشد در ساعت‌های غیرمجاز وارد خوابگاه شوند؛ در این صورت دانشجو باید قبلا دیر رسیدن خود را از طریقی به اطلاع مسئول خوابگاه برساند. مسئول خوابگاه موظف است در صورت قانع کننده بودن دلیل دانشجو، موضوع را به انتظامات اعلام کرده و انتظامات نیز موظف است با اخذ امضای مسئول خوابگاه، برای ثبت در بایگانی، اجازه ورود دانشجو را بدهد. با این حال دانشجو در صورت بازگشت از سفر می‌تواند با نشان دادن ته‌برگ بلیت خود به انتظامات و بدون نیاز به هماهنگی مسئول خوابگاه وارد شود. در صورتی که دانشجویی نتواند مسئول خوابگاه را از دیر رسیدن خود مطلع کند، انتظامات باید در خوابگاه را برای دانشجو باز و کارت دانشجویی او را اخذ کرده، گزارشی تنظیم و کارت را بـه گزارش پیوست کند و در اولین وقت اداری، آن را به اداره امور خوابگاه‌ها تحویل دهد.

چطور در ساعات غیرمجاز از خوابگاه خارج شوید؟
خروج غیرمجاز نیز همانند ورود از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح روز بعد برای خوابگاه دختران و ۲۴ تا ۶ صبح بعد برای خوابگاه پسران است، با این حال خروج در این ساعات با هماهنگی دایره انتظامات امکان‌پذیر است. در مواقع اضطراری و در صورت عدم‌دسترسی به مسئول انتظامات نیز دانشجو می‌تواند با اخذ مجوز کتبی از مسئول خوابگاه و تکمیل فرم تعهد خروج، از خوابگاه خارج شود. از سوی دیگر دانشجو موظف است علت خروج خود را به مسئول خوابگاه توضیح دهد. در صورت موافقت مسئول خوابگاه، وی موظف است فرم تعهد خروج را تحویل انتظامات داده و انتظامات هم با دریافت این تعهد، موظف است در خوابگاه را برای دانشجو باز کرده و در اسرع وقت گزارش مربوطه به همراه تعهدنامه را تحویل دایره انتظامات دهد. از سوی دیگر در صورت وجود شرایط اضطراری (بیماری، حوادث و... ) مسئول خوابگاه یا نماینده ایشان به همراه دانشجو می‌توانند از خوابگاه خارج شوند. این بند تبصره‌ای نیز دارد که طی آن تمام موارد فوق برای حالتی که میهمان دانشجو تقاضای خروج در ساعات غیرمجاز را دارد نیز صادق است.

چطور میزبان دانشجویان خوابگاهی شویم؟
برای میزبان شدن در وهله اول میزبان خود باید ساکن خوابگاهی باشد که فرد میهمان درخواست اقامت در آن را دارد و در مرحله دوم، حضور میزبان در مقابل در خوابگاه و ارائه کارت شناسایی به انتظامات الزامی است. در حقیقت انتظامات موظف است با رویت کارت‌دانشجویی میزبان، پس از ثبت اطلاعات در سامانه مدیریت امور دانشجویی کارت را تحویل داده و دیگر نیازی به نگهداری کارت میزبان در انتظامات نخواهد بود. این بخش از آیین‌نامه دارای تبصره‌ای است که طی آن کارت میهمان تا خروج وی در انتظامات باقی خواهد ماند.

وضعیت حضور و غیاب شبانه دانشجویان دختر در خوابگاه
منظور از غیبت شبانه، یعنی دانشجو بعد از ساعت مقرر در خوابگاه حضور نداشته باشد که در این صورت دانشجو موظف است قبل از خارج شدن از خوابگاه، علت عدم‌حضور و مقصد موردنظر را به همراه شماره تماس ثابت مقصد به صورت کامل در فرم مربوطه ثبت کند و عدم‌تکمیل فرم مذکور یا مخدوش بودن اطلاعات درج شده به منزله غیبت غیرموجه تلقی شده و حسب مورد، تذکر، احضار، اخذ تعهد و سایر اقدامات لازم را برای دانشجو در پی خواهد داشت و موارد عدم‌حضور شبانه دانشجو در روز کاری بعد، از طریق اداره امور خوابگاه‌ها رسیدگی و حسب مورد به والدین دانشجو اطلاع داده خواهد شد. البته برای دانشجویان دختر غیبت‌های مجاز نیز در نظر گرفته شده است. یعنی دانشجو تنها در چهار مورد می‌تواند غیبت موجه شبانه داشته باشد. مراجعت به منزل (شهر غیر از محل تحصیل)، حضور در منزل اقوام و دوستان موردتایید ولی دانشجو و همراه بودن با همسر یا حضور در اردوهای دارای مجوز از مراجع رسمی دانشگاه جزء مواردی موجه برای عدم‌حضور دانشجوی دختر تلقی می‌شود.

میهمان تا چه زمانی می‌تواند در خوابگاه اقامت داشته باشد؟
به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، دانشجویان خوابگاهی یا بستگان درجه یک میزبان، می‌توانند به صورت رایگان و به مدت ۱۲۰ ساعت در خوابگاه‌های دانشگاهی میهمان شوند. البته دانشجویان غیر خوابگاهی تنها می‌توانند به مدت ۷۲ ساعت به صورت رایگان در خوابگاه میهمان بوده و این مدت با اجازه مسئول خوابگاه به مدت ۴۸ ساعت دیگر قابل تمدید است، اما در صورت تمدید مهلت زمان میهمانی، هزینه‌ای از میهمان دریافت خواهد شد. البته اقوام مونث دانشجویان پسر و اقوام مذکر دانشجویان دختر به هیچ‌وجه نمی‌توانند وارد خوابگاه ایشان شده و در این حالت ملاقات با اقوام صرفا در بیرون از خوابگاه انجام‌پذیر است.

ارشد خوابگاه را فراموش نکنید
در کنار قوانین رسمی مربوط به زندگی خوابگاهی، قوانین نانوشته‌ای نیز وجود دارد، یکی از آنها ارتباط گرفتن با ارشد خوابگاه است؛ چراکه بعد از جدایی از والدین و شروع زندگی خوابگاهی، ارشد خوابگاه به عنوان فردی با تجربه می‌تواند در زندگی خوابگاهی مهم باشد. از این‌رو باید به توصیه‌های ارشد خوابگاه توجه کنید. ارشد خوابگاه از میان دانشجویان انتخاب می‌شود و معمولا مسئولیت چند اتاق یا یک طبقه از خوابگاه را برعهده دارد. هرچند این افراد دارای قدرت بیشتری هستند، اما نباید فراموش کرد که آنها هم دانشجو هستند و درست مثل شما دوست دارند درس بخوانند، کار کنند و دوستانی داشته باشند. بنابراین فکر نکنید با ایجاد مشکل و مراجعه مکرر به آنها می‌توانید زندگی راحت‌تری داشته باشید.

قواعد میهمان شدن در خوابگاه
این بخش از آیین‌نامه دارای چهار بند است که طبق اولین بند آن پذیرش میهمان فقط با حضور میزبان در مقابل انتظامات امکان‌پذیر است. ماده دو این بخش تاکید دارد پذیرش میهمان در ساعات مجاز تردد خوابگاه‌ها انجام می‌شود و پذیرش میهمان یا خروج میهمان از خوابگاه در ساعات غیرمجاز، طبق مواد مندرج در بخش ورود و خروج در ساعات غیرمجاز خواهد بود. آخرین بند از این ماده نیز تصریح می‌کند که میهمان الزاما باید در اتاق میزبان خود اقامت کند و در صورت اقامت میهمان در سایر اماکن ازجمله فضاهای عمومی یا اتاق سایر دانشجویان، مجوز میهمانی وی لغو خواهد شد.

چطور غیبت‌های خود را موجه کنید؟
دانشجویانی که مراجعت به شهر محل زندگی خود را به‌عنوان دلیل عدم‌حضور شبانه خود عنوان می‌کنند، به مدت یک هفته از تاریخ ثبت غیبت فرصت دارند بلیت رفت و برگشت خود را به مسئول حضور و غیاب خوابگاه تحویل دهند. با این حال هر هفته با منازل تعدادی از این افراد تماس گرفته شده و موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد. این بند تبصره‌ای نیز دارد که براساس آن برای دانشجویانی که بلیت رفت و برگشت نداشته باشند، تماس با منزل ایشان موجب مجازشدن غیبت آنها خواهد شد. دانشجویانی که حضور در منازل اقوام و آشنایان موردتایید ولی خود را به‌عنوان دلیل عدم‌حضور شبانه ثبت کرده‌اند، در تمامی موارد با منزل ایشان تماس گرفته شده و رضایت و اطلاع ولی دانشجو مورد بررسی قرار می‌گیرد. دانشجویانی که همراه بودن با همسر را به‌عنوان دلیل عدم‌حضور شبانه مطرح می‌کنند، در ابتدا به همراه همسر خود باید به واحد دختران اداره امور خوابگاه‌ها مراجعه و با ارائه مدارک، مشخصات همسر خود را به ثبت برسانند. پس از آن، همسر ایشان در حکم ولی تلقی شده و اطلاعات وی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر دانشجویانی که حضور در اردوهای رسمی دارای مجوز را به‌عنوان علت عدم‌حضور شبانه ثبت می‌کنند، لازم است حداکثر پنج روز پس از تاریخ غیبت، گواهی رسمی ممهور به مهر مرجع صادرکننده مجوز اردوی مذکور را به مسئول حضور و غیاب خوابگاه تحویل دهند.

 

خود را برای رویارویی با هر نوع سلیقه آماده کنید
خوابگاه نه خانه است و نه هتل که بتوان در آن آزادانه زندگی کرد و به اصطلاح هر کس ساز خودش را می‌زند، چراکه در بهترین حالت در اتاق شما یک نفر دیگر و در بدترین حالت نیز بیش از چهار نفر زندگی می‌کنند؛ افرادی که به احتمال زیاد تا پیش از زندگی در خوابگاه آنها را برای یک‌بار نیز ندیده‌اید و همین مساله باعث می‌شود در مدت زمان زندگی خوابگاهی با سلایق و آداب مختلفی آشنا شوید، مساله‌ای که می‌طلبد دانشجویان عادت‌های فردی خود را کنار گذاشته و به سلایق یکدیگر احترام بگذارند و به هر واکنشی سریع پاسخ ندهند. علاوه‌بر آن نباید فراموش کرد که بی‌نظمی، گم‌شدن وسایل و نبود شرایط برای درس خواندن درست، جزء لاینفک زندگی خوابگاهی است و داشتن زندگی آرام و بدون تنش در خوابگاه می‌طلبد تا دانشجویان پیش از ورود به خوابگاه خود را برای رویارویی با چنین شرایطی آماده کنند.

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: پانسیون دانشجویی , پانسیون , شهر24 , وبلاگ پانسیون , دانستنیهای پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

نکات مهم اقامت در پانسیون

در کشورهای پیشرفته، پانسیون ها مکان های اقامتی موقت شیک و مجللی هستند که برای اقامت های کوتاه مدت، در اختیار مسافران قرار می گیرند.

در کشور ما با توجه به کمبود خوابگاه های دولتی و استیجاری و همچنین بالا بودن تعداد متقاضیان به ویژه در شهرهای بزرگ، از پانسیون ها علاوه بر اقامت گردشگران به عنوان اقامتگاه های موقتی برای دانشجویان و کارمندان استفاده می شود که در مقایسه با پانسیون های دیگر نقاط جهان از امکانات محدودتری برخوردار هستند. با توجه به اینکه پانسیون ها صرفأ جهت اقامت دانشجویان ساخته نشده اند در مقایسه با خوابگاه های دانشجویی، از امکانات متفاوتی برخوردارهستند.

خوابگاه کارمندی ارزان

اخذ و ارائه مجوز رسمی:

طبق گزارش خبرنگار مهر، با اینکه تأسیسات گردشگری، پانسیون ها را از آیین نامه خود حذف کرده اند اما پانسیون ها همچنان مجوز فعالیت خود را از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اخذ می کنند.

بر اساس گزارش ایرنا، به دلیل بالا بودن هزینه اقامت در پانسیون های مجوز دار، دانشجویان، کارمندان و دیگر متقاضیان، به پانسیون های ارزان تر روی می آورند. متاسفانه گاهی این پانسیون های ارزان به دلیل نداشتن مجوز رسمی، قیمت ها را پایین می کشند تا از این طریق مشتری جذب کنند. امروزه وجود بازارهای سیاه در هر دسته از مشاغل مشاهده می شود. پانسیون داری نیز مانند دیگر مشاغل، بازار سیاهی را به راه انداخته است و تعداد زیادی از پانسیون ها در شهر بزرگی مانند تهران، به دور از چشم مسئولان، بدون داشتن مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا اتحادیه هتل داران، مشغول به فعالیت هستند. همانطور که برای اقامت در یک پانسیون شما مجبور به ارائه مدارک معتبر هستید، در مقابل مسئول پانسیون نیز موظف به ارائه مدارک رسمی و معتبر می باشد که نشان دهنده پروانه فعالیت آن باشد.

خوابگاه ارزان قیمت پسرانه

پانسیون های فاقد مجوز چون پنهانی مشغول فعالیت هستند، اغلب از نصب تابلو بر سردر ساختمان یا ابتدای کوچه ای که در آن قرار دارند، امتناع می کنند. این گونه پانسیون ها تبلیغات رسمی ندارند. متاسفانه هر سال اخباری مبنی بر کلاهبردار بودن برخی از پانسیون های فاقد مجوز گزارش می شود. لازم است به پانسیون دارانی که از ارائه مدارک معتبر امتناع می کنند و یا آن را به زمان دیگری موکول می کنند، شک کنید. گاهی این پانسیون داران مدارکی را نشان می دهند که از تاریخ اعتبار آن گذشته است و به بهانه های مختلف شما را قانع می کنند که کوتاهی از آن ها نبوده و در اسرع وقت مجوز فعالیت را تمدید خواهند کرد. اینگونه پانسیون ها نیز قابل اعتماد نیستند. فعالیت پانسیون هایی که از تاریخ اعتبار ۳ سال پروانه بهره برداری آن ها گذشته باشد، غیر قانونی است.

خوابگاه ارزان دانشجویی

رسیدگی به شکایات:

با توجه به اینکه رسیدگی به شکایات یک پروسه بسیار طولانی و ناخوشایند است و گاهی پس از چند ماه صرف وقت، هزینه و انرژی، بازهم نتیجه ای حاصل نمی شود، پس بهتر است از همان ابتدا، در انتخاب محل اقامت خود دقت کنید تا در دام افراد سودجو قرار نگیرید. در صورت برخورد با اینگونه پانسیون ها، شما می توانید هرگونه تخلف را به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گزارش دهید، زیرا این اداره ممسئول رسیدگی به تخلفات انجام شده توسط پانسیون ها است. در صورت طولانی شدن پروسه شکایات و رسیدگی به تخلفات، می توانید به اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری مراجعه کنید تا مستقیما به شکایت شما رسیدگی شود.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: پانسیون , وبلاگ پانسیون , شهر24 , کرایه پانسیون , خوابگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

وبلاگ پانسیون:راه و رسم زندگی در خوابگاه

در دانشگاهِ شهری غیر از شهر محل زندگی تان قبول شده اید و حالا دیگر آقا یا خانمِ دانشجویی هستید که ابتدای یک راهِ جدید و عجیب قرار دارد. دل توی دلتان نیست؛ برای رفتن به شهر جدید و دیدن فضای دانشگاه و خوابگاه، تجربه اولین کلاس های درس، آشنایی با استادان و همکلاسی ها و هم اتاقی ها لحظه شماری می کنید و حسِ «آلیس در سرزمین عجایب»، لحظه ای رهایتان نمی کند. قبولی دانشگاه مبارکتان باشد و امیدواریم یک شروع خوب و یک روند موفقیت آمیز انتظارتان را بکشد، اما همین اولِ کار، قول بدهید در روزهای دور از خانه، هوای دلِ مادر و پدر، خانواده و بزرگ ترها را داشته باشید و یک وقت دوریِ فیزیکی، دل هایتان را از هم دور نکند. به رد و بدل کردنِ پیامک اکتفا نکنید و یک جوری از لحاظ زمانی و اقتصادی برنامه بریزید که هر چند وقت یک بار، بتوانید سری به خانواده بزنید و دیداری تازه کنید. در ادامه، مروری داریم بر مهارت های لازم برای یک زندگیِ بی دردسر در خوابگاه دانشجویی. بخوانید، به دردتان می خورد.

 

خوابگاه چه جور جایی است؟

خوابگاه معمولاً  آپارتمانی چندین طبقه است . نمازخانه، بوفه، باشگاه ورزشی و کتابخانه در همین فضا در نظر گرفته شده و برای همه دانشجویان مشترک است. هر طبقه از آپارتمان خوابگاه، چندین اتاقِ در نهایت ۱۲ متری با امکاناتی ساده مثلِ تخت، میزتحریر، قفسه و یک بالکنِ کوچک و تورفتگی هایی که نقش طاقچه و کتابخانه را ایفا می کند، دارد که قرار است محلِ زندگی ۴ تا ۸ نفر آدم باشد. هر طبقه همچنین یک آشپزخانه مشترک، شامل ۳-۲ سینکِ ظرفشویی و ۵-۴ اجاق گاز دارد و چندین سرویس بهداشتی و حمام که معمولاً هر روز صبح، توسط خدمه خوابگاه، نظافت و ضدعفونی می شود. البته چند سالی است که گونه جدیدی از خوابگاه اختراع شده، به نام «خوابگاه خود گردان» این ها در واقع حد وسط خوابگاه و خانه دانشجویی اند و یک پانسیونِ کنترل شده هستند. اینطوری هاست که معاونت دانشجویی برای جبران کمبود خوابگاه، توی شهر می گردد و ساختمان های مناسب را پیدا و به نیابت از دانشجویان کرایه می کند. این یعنی شما برای گرفتن یک تخت در چنین خوابگاهی، باید ماهانه مبلغی به عنوان اجاره بپردازید.

 

چمدان ها را ببندید!

مدارک شخصی مثل شناسنامه، کارت ملی، کارت دانشجویی، دفترچه بیمه و کارت بانکی. تشک، پتو، بالشت و ملحفه. ظرف و ظروفی مثل ماهیتابه، قابلمه کوچک، بشقاب، کاسه، قاشق، چنگال و لیوانِ نشکن. وسایل شخصی مثل لباس، کفش و دمپایی، جوراب، کلاه و عینک، سجاده و کتاب دعا، لوازم حمام، مسواک و خمیردندان. خوردنی هایی که خانگی شان مرغوب تر است مثل ادویه، سبزیجات خشک، دمنوش های گیاهی، برنج و حبوبات. لوازمی مثل اتو، سشوار و چراغ مطالعه. بساط درس و مشق مثل کتاب، دفتر، لپ تاپ، میز لپ تاپ، هارد و فلش. داروها و وسایل موردنیاز برای وقت های بیماری مثل چسب زخم یا کیسه آب گرم و… محتویاتِ کوله و چمدانِ رمزدار شما را تشکیل می دهد. حواستان باشد چیزی جا نگذارید.

 

واقع بین باشید

شاید در لحظه اول، از تصور اینکه قرار است دست کم دوسال، در فضایی پر از هم سن و سالانِ خود که همگی شاد و هدفمند و مهربان هستند زندگی کنید، ذوق زده شوید و از فکرِ برنامه های گروهی و تفریحاتِ سرگرم کننده و رقابت ها و رفاقت ها هیجان زده شوید. اما لطفا واقع بین باشید. شما قرار است به شهری که حتی اسم خیابان هایش را نمی دانید، به ساختمانی که در بهترین حالت، از امکاناتی پایین تر از امکانات رفاهیِ خانه تان برخوردار است و به اتاقی کوچک با چهار هم اتاقیِ دیگر از چهار شهر و فرهنگِ مختلف، نقل مکان کنید. ماجرا آنقدرها هم هیجان انگیز و شیرین نیست. برای سختی هایش، آماده و محکم باشید. اما از طرفی، موضع هم نگیرید و با تلخی و بدبینی به سراغِ این تجربه جدید نروید. زندگی در خوابگاه هم یک دوره از زندگی شماست که مثل بقیه دوره ها، با فراز و نشیب های خاصِ خودش همراه است؛ همین.

 

فرصت تجربه و پختگی

زندگی در خوابگاه، فرصتی برای بیرون آمدن از لاکِ تنهایی و تجربه زندگیِ مستقل به شکلِ ملایم و گلخانه ای است. فرصتی که با پرورش روحیه مسئولیت پذیری، انعطاف پذیری، سازگاری، همکاری، واقع بینی و… شما را برای ورود به دنیای گاهی زمختِ خارج از خانواده، آماده می کند. زندگی در خوابگاه، ناخودآگاه تمام ابعاد وجودِ شما را درگیر و ظرفیت های وجودی تان را بالفعل می کند. در خوابگاه، فقط یک جوانِ دانشجو نیستید. اگر دخترید، گاهی با آشپزی و نظافت و مراقبت از بقیه، مادری می کنید. گاهی با شنیدنِ درددل هم اتاقی ها و آرام کردنشان، خواهری می کنید و گاهی هم با انجامِ خریدهای روزانه اتاق، حتی برادری می کنید! خلاصه اگر عاقل باشید، زندگی در خوابگاه دوره فشرده ای است برای یادگیریِ مدیریت تمام ابعاد زندگی و پختگی و کسب تجربه های رنگارنگ. پس قدر بدانید. البته دقت کنید در ازای کسب بعضی تجربه ها چه چیزهایی را از دست می دهید.

 

من اینجا چه کار می کنم؟

پدیده غم غربت، مشکلی است که اغلب آن ها که برای اولین بار به شکلِ جدی، مجبور به ترک شهر و دیار و خانواده می شوند، تجربه اش می کنند. یک جور سرگردانیِ مبهم، مثل غم غروب های جمعه. یک جور بغضِ مدام، ناشی از تهی شدنِ آدم ها از انرژیِ عاطفی که معمولا یکی دو ماه طول می کشد و رفتار، حالات، درس و ارتباطات فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. در مواجهه با این حس، نترسید. شما فقط به کمی زمان نیاز دارید تا خودتان را پیدا کنید. کافی است دلیلِ این تنهایی و غربت را که رشد و موفقیت و رضایت فردی و خانوادگی است به خودتان یادآوری کنید تا با عزمی راسخ، بر ناملایماتِ زندگی در غربت مسلط شوید.

 

موقعیت و دسترسی

معمولاً خوابگاه های دانشجویی، در خیابان های امن و پر رفت و آمدِ هر شهر واقع شده اند. در قدمِ اول، مسیرِ خوابگاه تا دانشگاه را شناسایی و خطوط تاکسی، اتوبوس، بی آر تی و احیانا مترو که عبور و مرور را برایتان راحت می کند، یاد بگیرید و کارت و بلیت هر یک را تهیه کنید. در قدم دوم، سعی کنید به مرور سوپرمارکت، نانوایی، سبزی فروشی، داروخانه، رستوران یا بیرون بر، مراکز درمانی، کتابفروشی، باشگاه ورزشی و سالن های تئاتر و سینمای آن حوالی را یادبگیرید تا در مواقعِ لزوم، گیج نشوید. در قدم های بعد هم سعی کنید با برنامه ریزی مناسب برای روز و هفته های زندگی در غربت، هم درستان را به موقع تمام کنید و هم از امکاناتِ فرهنگی شهر محل تحصیلتان بی بهره نمانید.

 

قوانین رسمی خوابگاه

همه خوابگاه های دانشجویی، یک سری قوانین کلی دارند که دانستن و رعایت کردنش بر هر دانشجوی ساکنِ خوابگاه واجب است. ساعتِ ورود و خروج که دانشجو را ملزم می کند صبح ها زودتر از ساعت مشخص شده، بیرون نرود و شب ها دیرتر از ساعتِ مشخص شده، برنگردد. ساعات توزیع غذای سلف که نادیده گرفتنش، موجب پشیمانی و از دست رفتنِ غذا و ژتون و پولِ بی زبان است. ساعات عبور و مرور سرویس های دانشگاه به خوابگاه و برعکس که فرصت خوبی برای صرفه جویی و ذخیره هزینه کرایه است. رعایتِ نظافتِ کلی ساختمان، رعایتِ پوشش تعیین شده در فضای خوابگاه و… یک سری باید و نبایدهای جزئی هم وجود دارد که ساکنانِ هر اتاق، خودشان برای رعایت و انجامش با هم توافق می کنند: مثل مالکیتِ تخت ها و میزها و قفسه ها، برنامه نوبتی نظافت اتاق، شست وشوی ظرف ها، خرید مایحتاجِ روزانه و هفتگی و…

 

قوانین نانوشته خوابگاه

علاوه بر قوانین نوشته شده و مدون، هر خوابگاه و هر اتاق، قوانین نانوشته ای هم دارد که سینه به سینه منتقل می شود. مثل اینکه سعی کنید توی خوابگاه و به خصوص توی اتاق، برای خودتان دشمن تراشی نکنید و اگر احساس می کنید اختلافتان با یک نفر دارد بالا می گیرد، کوتاه بیایید یا اتاق تان را عوض کنید. به هیچکس اعتمادِ صد در صد نداشته باشید. از هیچکس انتظار بیش از حد هم نداشته باشید. با همه، مودبانه و با محبت برخورد کنید اما قدرتِ نه گفتن داشته باشید. مسائل و رازهای خود را با همه در میان نگذارید و مسائل و رازهای یک اتاق را هم به دیگر اتاق ها منتقل نکنید. هوای وسایل شخصی و باارزشتان را داشته باشید و خلاصه زبل باشید و حواستان جمع باشد.

 

آرامش در سایه خلاقیت

اگر به موقع بجنبید، می توانید تخت و کمدی را که در دنج ترین گوشه اتاق واقع شده است صاحب شوید، ولی اگر تخت و کمدِ دم در هم به شما افتاد، ترش نکنید. به هر حال همیشه قرار نیست همه چیز طبق میل و خواست ما پیش برود. پس بدون اوقات تلخی، سعی کنید با استفاده از همان امکانات موجود، یک فضای امن و آرام برای خودتان دست و پا کنید. اصولا خوابگاه جایی است که در آن کمبود امکانات، به خلاقیت منجر می شود. بنِر خوشامدگویی، سفره می شود. کارتنِ خالی، سطل زباله می شود. جعبه میوه، می شود سبدِ رخت چرک ها و سیم های فلزی، دستگیره کمد می شود. شما هم با ملحفه، برای تختتان پرده درست کنید تا حتی اگر سرِ راهید، گاهی از نعمت خلوت و تنهایی برخوردار باشید.

 

هم اتاقی ات کیه؟

همنشینِ خوب نعمتی است، به خصوص اگر آشنا یا لااقل همشهری باشد و با هنجارهای زندگی شما آشنا. یادتان باشد هم اتاقی ها، هر یک آدم هایی هستند با دنیا، اهداف، فرهنگ، روحیه و خلق و خوی متفاوت که سر و کله زدنِ روزانه با آن ها، بدونِ تنش و دلخوری، برای خودش هنری است که در بلند مدت، شما را صاحب مهارت سازگاری می کند. برای اذیت نشدن در زندگی با هم اتاقی ها، سعی کنید همان اول کار، درباره مسائل مهمی مثل حد و حریمِ شخصی، استفاده نکردنِ بی اجازه از وسایل شما، سوال و جواب نکردن درباره مسائل خصوصی، حساسیت به نجس و پاکی و تمام خط قرمزهایتان حرف بزنید و مرزها را مشخص کنید و در عینِ حال که سعی می کنید در برنامه ها و خواسته های گاهی نابجایشان غرق نشوید، از توجه و محبت های کوچکی که باعث همدلی و همراهی می شود، دریغ نکنید.

 

تنازع برای بقا!

معمولاً دو آسیبِ شایع، متوجه ترم اولی هاست. یکی عدمِ مدیریت پول توجیبی شان و دومی، افت تحصیلی. اولی ناشی از نداشتن مهارت های اقتصادی است که خب، «به نفعتان» است کم کم یاد بگیرید و دومی هم ناشی از نداشتن مهارتِ مطالعه در فضای شلوغ و پر رفت و آمد است که این یکی را «ناچارید» یاد بگیرید. یادتان باشد دوران درس خواندن در اتاقِ ساکتِ خانه آرامتان و پذیرایی شدن با شیرموز و پیش دستیِ پر از میوه پوست کنده تمام شده است و حالا باید در اتاقی که یکی، موزیک گوش می دهد و دیگری، مو سشوار می کشد و یکی دیگر، تلفنی حرف می زند، درس بخوانید و تازه حواستان به جوش آمدنِ آبِ کتری و نسوختنِ شام شب هم باشد. پس آماده باشید تا همان ترمِ اول، مشروط نشوید.

 

حاشیه های جذاب!

در کنار ناملایمات، زندگی در خوابگاه، شیرینی های منحصر به فردی هم دارد که تا سال ها، طعم و خاطره اش از ذهنتان محو نمی شود. فقط وقتی خوابگاهی هستید، وقتِ باریدن باران، با دوستانتان در بالکن و زیر قطره های باران می ایستید و جیغ می زنید. فقط وقتی خوابگاهی هستید، هر چند شب در میان، به بهانه خوردنِ یک غذا یا شیرینی خانگی که یکی از بچه ها از خانه آورده، مهمانی می دهید و فقط وقتی خوابگاهی هستید، حالِ شب تا صبح بیدار ماندن و حرف و بگو بخند را دارید. ضمن اینکه مسئولان اغلب خوابگاه ها، برنامه های فرهنگیِ متنوعی برای خوابگاهی ها تدارک می بینند. از جشن ها و همایش ها و نشست های فرهنگی و سیاسی بگیر، تا احیای شب های قدر یا بازارچه های جمع و جور برای ارائه کسب و کارهای کوچک دانشجویی. پس خوش باشید.

 

 برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: پانسیون دانشجویی , پانسیون , شهر24 , وبلاگ پانسیون , دانستنیهای پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون به مکانی گفته می شود که در یک شهر قرار دارد و این ساختمان دارای تعدای سالن غذا خوری، اتاق، سالن مطالعه، کتابخانه و اتاق نمایش که دارای تلویزیون استف وهم چنین این سالن غذا خوری باید بتواند ظرفیت و گنجایش ساکنین اتاق ها را داشته باشد.

 

پانسیون

 

اقامت کردن در پانسیون ها معمولا به صورت ماهانه یا سالیانه می باشد. معمولا پذیرش مشتریان برای غذا خوری خارج از ساختمان پانسیون زیاد مرسوم نیست.

 

پانسیون ها برای رفاه حال افراد ساکن در آن جا معمولا داری مقررات خاصی می باشد. این مقررات همگی برا  آسایش . زندگی کردن با بیشترین سطح رفاه در کنار یکدیگر وضع شده اند. ساعت ورود و خروج در پانسیون ها معمولا دارای ساعات مشخصی است که وابسته به مدیریت این پانسیون می تواند متغیر باشد.

 

پانسیون شیک

 

امروزه با گسترش شهر ها و همچنین دور بودن مسافت محل کار نسبت خانه ، افراد برای راحت شدن و دور بودن از ترافیک وجلوگیری از هدر رفت وقتشان در پانسیون ها اقامت می گزینند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون دانشجویی , پانسیون , شهر24 , وبلاگ پانسیون , دانستنیهای پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

هزینه سکونت در پانسیون ها تهران

خیلی از افرادی که به تهران مهاجرت می کنند یکی از دغدغه هایشان اجاره بها و ودیعه بالای خانه ها است. خانه‌هایی که اگر هم اجاره و رهن مناسبی داشته باشند یا از محل کار ممکن است دور باشد یا در محل هایی با امنیت پایین قرار داشته باشند. یکی از راه های این افراد این است که به پانسیون‌ها یا خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی کارمندی می‌روند. افراد باید به خوابگاه هر ماه اجاره بها بدهند و این اجاره بها با توجه به تعداد تخت های هر اتاق و امکاناتی که خوابگاه ارائه می دهد متفاوت است.

 

 

Untitled

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: پانسیون , وبلاگ پانسیون , شهر24 , کرایه پانسیون , خوابگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون:زندگی به سبک خوابگاه

زندگی در خوابگاه های دانشجویی خصوصیات خاصی دارد که پاره ای از آنها می تواند بسیار جذاب ، ،سرگرم کننده ،تفریحی و لذت بخش باشد. مانند زمان هایی که دانشجویان مدت های زیادی دور هم نشسته وبه بگو و بخند و صحبت مشغول اند یا در مورد موضوعی با یکدیگر بحث و گفت و گو می کنند یا با رشته ها و تخصص ها و فعالیت های یکدیگر آشنا شده و برای زندگی خود از آنها استفاده می کنند یا سایر موارد مشابه از سوی دیگر زندگی در خوابگاه ها می تواند مشکلاتی هم ایجاد کند مانند زندگی با یک هم اتاقی که اهل همکاری نیست ،قواعد و قوانین را زیر پا می گذارد و یا احساس خجالت و ناتوانی از بیان عقیده نظر و درخواست از بقیه هم اتاقی ها و موارد مشابه آن.

در هر حال زندگی خوابگاهی جنبه های متعددی و مختلفی دارد مانند برقراری ارتباط سالم با بقیه دانشجویان به خصوص هم اتاقی ها مشارکت در فعالیت های زندگی خوابگاهی ، تقسیم وظایف و مسئولیت ها و مقابله با مشکلاتی که در زندگی خوابگاهی پیش می آید.

ارتباط با هم اتاقی ها

اگر خوش شانس باشید و هم اتاقی هایتان افرادی سازگار، همراه و دارای روحیه همکاری باشند ، زندگی خوابگاهی شما به خوبی سپری خواهد شد .مشکل از آنجا شروع می شود که هم اتاقی ها در مورد مسائل مختلف با یکدیگر مشکل پیدا می کنند.

اختلاف در مورد موضوع های مختلف امری ساده و بدیهی است انسان ها با هم متفاوتند علت آن هم روشن است تفاوت در خانواده، فرهنگ ها، والدین، جوامع گوناگون و .... مهم این است که انسان ها راه برطرف کردن اختلاف ها را فرابگیرند.

یکی از مهمترین مکان هایی که اختلاف ها و تفاوت های بین انسان ها خودش را نشان می دهد محیط دانشگاه و زندگی در خوابگاه است هر یک از دانشجویان در خانواده و شهری متفاوت و با فرهنگی متفاوت بزرگ شده اند و بنابراین بسیار طبیعی است که با یکدیگر تفاوت داشته باشند مهم نیست که تفاوت داشته باشیم مهم این است که یاد بگیریم چگونه اختلاف هایی را که براثر این اتفاقات به وجود می آیند برطرف کنیم به همین دلیل مهارت حل اختلاف در این زمینه بسیار کمک کننده و مفید است.

آنچه به شما کمک می کند تا بتوانید اختلاف های خود را به حداقل برسانید آن است که در مورد آنچه شما را ناراحت می کند با زبان خوش و مۆدبانه صحبت کنید. انتظار داشتن از دیگران و اینکه دیگران باید بفهمند که شما از آنها چه انتظاری دارید و مواردی ازاین قبیل کمکی به شما نمی کند و جز افزایش تنش و رنجش فایده دیگری نخواهد داشت.

بهتر است از همان ابتدا با عده ای که قرار است هم اتاق شوید نشسته و راجع به آنچه رعایت شود گفت و گو کنید بهتر است زمانی را برای این نشست و گفت‌وگو تعیین کنید که برای همه افراد مناسب ترین زمان باشد سپس در مورد قواعد و قوانینی که مایلید میان خود رعایت کنید صحبت کنید

راه حل هایی برای بهبود با هم اتاقی ها

بهتر است از همان ابتدا با عده ای که قرار است هم اتاق شوید نشسته و راجع به آنچه رعایت شود گفت و گو کنید بهتر است زمانی را برای این نشست و گفت و گو تعیین کنید که برای همه افراد مناسب ترین زمان باشد سپس در مورد قواعد و قوانینی که مایلید میان خود رعایت کنید صحبت کنید هنگام گفت و گو راجع به موضوعات گوناگون نظر واقعی خود را مطرح کنید و نه آنکه در رودربایستی قرار بگیرید یا برعکس چیزی را به دیگران تحمیل کنید اگر چنین برخوردهایی انجام دهید در بلند مدت نسبت به دیگران آزرده و از خود عصبانی خواهید شد که در دو حالت به ارتباط شما لطمه خواهد خورد.

الف) موضوعات کلی و عام

نظافت اتاق ها: تعیین نوع کارهایی که برای نظافت محل زندگی لازم است و تنظیم برنامه نظافت و اختصاص آن به هر یک از هم اتاقی ها و موارد مشابه.

تهیه و آماده کردن غذا: مشخص کردن برنامه غذایی تعیین کارها و فعالیت های مرتبط با آن و اختصاص آن به هر یک از هم اتاقی ها و موارد مشابه

شست و شوی ظرف ها: تعیین نوبت های ظرف شویی یا موارد دیگری مرتبط با شست و شو

خرید مایحتاج و وسایل: تعیین خریدهای اساسی و کارهای مرتبط با خرید و تقسیم آنها به هر یک از هم اتاقی ها تعیین مادر خرج (کسی که مسئول خرید است) تعیین مقدار هزینه ای که ماهانه یا هفتگی باید پرداخت شود و توافق در این مورد که براساس مذاکره و بحث با هم اتاقی ها حاصل می شود.

خوابگاه دانشجویی

ب) تنظیم ساعت و زمان

استراحت: تعیین اوقات استراحت و خواب مشخص کردن میزان روشنایی و فعالیت هایی که در ساعت خواب و استراحت می توان انجام داد.

مهمانی: مشخص کردن ساعات و مواقعی که می توان مهمانی را به اتاق راه داد و مدت اقامت وی در اتاق در دفعات آن و موراد مشابه.

مطالعه: مشخص کردن ساعات و زمان مطالعه ای که هر کدام از هم اتاقی ها نیاز دارد و عادات مطالعه وی و عواملی که در مطالعه هم اتاقی ها مشکل یا مزاحمت ایجاد می کند و راه های برطرف کردن آنها.

تفریح، گفت و گو و بحث: تعیین ساعاتی که برای تفریح و گفت و گو و بحث و یا برگزاری جلسات لازم است و فاصله بین آنها.

ج) رعایت اصول ایمنی

تعیین نکات مهمی که از نظر ایمنی لازم است مانند قفل کردن در اتاق کشوها چمدان ها و یا اینکه شب ها در اتاق قفل باشد یا نه.

د) تعیین موارد خصوصی یا عمومی

یکی از موضوعات بسیار مهم در میان هم اتاقی ها مشخص کردن محدوده های شخصی یا عمومی است هر انسانی به یک فضای خصوصی احتیاج دارد این فضا در زندگی خوابگاهی و اشتراکی کمی محدودتر می شود و ممکن است به یک گوشه تخت و فضای زیر آن محدود شود در این زمینه هم باز تفاوت های فردی وجود دارد مثلا ممکن است از نظر یکی از هم اتاقی ها استفاده از کتاب های دیگران در هنگامی که حضورندارند اشکالی نداشته باشد در حالی که ممکن است غیراز این باشد به همین دلیل لازم است این موارد از ابتدا مشخص شود:

استفاده از وسایل یکدیگر: در این رابطه لازم است هم اتاقی ها مشخص کنند که دیگران تا چه حد مجازند از وسایل آنان درحضور افراد استفاده کنند.

تعیین حریم و فضای خصوصی: بعضی از افراد حساسیت های خاصی در مورد حریم و فضاهای خصوصی خود دارند و بعضی کمتر حساس اند مثلا ممکن است یکی از هم اتاقی ها از اینکه دیگری روی تخت بنشیند و یا اینکه دیگری روی تخت او بنشیند و یا اینکه از لیوان یا بشقاب او استفاده شود ناراحت شود در حالی که ممکن است دیگری چنین حساسیتی نداشته باشد.

اطلاعات و موضوع های شخصی: ممکن است بعضی از هم اتاقی ها به راحتی راجع به کارو درس یا زندگی خود صحبت کنند و از اینکه دیگران اطلاعاتی در مورد آنها داشته باشند ناراحت نشوند در حالی که فرد دیگری مایل نباشد که کسی "سراز کار او در آورد".

یکی از موضوعات بسیار مهم در میان هم اتاقی‌ها مشخص کردن محدوده‌های شخصی یا عمومی است هر انسانی به یک فضای خصوصی احتیاج دارد این فضا در زندگی خوابگاهی و اشتراکی کمی محدودتر می‌شود و ممکن است به یک گوشه تخت و فضای زیر آن محدود شود

اطلاع دادن به یکدیگر در مورد بیرون رفتن: بعضی از هم اتاقی ها ممکن است مایل نباشند دیگران بدانند آنان کجا هستند به کجا می روند و چه فعالیت هایی انجام می دهند بنابراین بهتر است این موضوعات از همان ابتدا مشخص شود.

نیاز به خلوت و تنهایی: بعضی از هم اتاقی ها گاهی ممکن است مایل باشند که تنهایی کاری انجام دهند و نیاز دارند که مواقعی در روز یا هفته یا .... به قول معروف "ساعتی باخود خلوت کنند" به همین دلیل مناسب است که اطلاعاتی به سایر هم اتاقی ها بدهند تا نه او مزاحم آنها شده و نه سایر هم اتاقی ها برداشت های اشتباهی از آنها داشته باشند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون , خوابگاه دانشجوی , نکات مهم زندگی در خوابگاه دانشجویی , خوابگاه دانشجویان , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

خانه های مجردی را پانسیون کنیم

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی با بیان اینکه شهرداری تهران به تازگی مجموعه برنامه‌هایی را در ۳ حوزه انضباط شهری، آسیب‌های اجتماعی و کالبد شهری در منطقه ۱۲ تدارک دیده است، گفت: منطقه ۱۲ به ویژه بازار جزء مناطق پررفت و آمد شهر محسوب می‌شود و تراکم بالای جمعیت در این منطقه اقتضا می‌کرد تا مسئولان با تبدیل خیابان خیام و ناصرخسرو به پیاده راه، طراحی جمعه بازار در خیابان خیام، دفن شهدا در میدان ارگ و تبدیل آن به فضایی فرهنگی پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

 
وی افزود: با این وجود، هنوز آسیب‌های اجتماعی بسیاری در این منطقه به چشم می‌خورد. به طور مثال، باربری‌هایی که موجب مزاحمت شهروندان در پیاده روها می‌شوند یا موتورسوارانی که به اندازه یک وانت، بار حمل می کنند از جمله تهدیداتی هستند که به طور مرتب آسایش شهروندان را مختل می کند.
 
شناسایی، نگهداری و توانمندسازی معتادان و بهبودیافتگان
 
وی وجود معتادان به ویژه معتادان متهاجر را یکی دیگر از آسیب های منطقه معرفی کرد و گفت: حضور این افراد به ویژه در ساعات پایانی شب، امنیت شبانه منطقه را تهدید می کند و موجب سلب آسایش شهروندان می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر راهکارهای حل این آسیب تصریح کرد: در نظر داریم تا در قالب طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و در بازه ای حداکثر ۲ ساله آسیب های اجتماعی منطقه را ساماندهی کنیم.
 
امرودی افزود: مقرر است تا در کوتاه مدت با هماهنگی فرماندهی فاتب متهاجرین را شناسایی کرده و تحویل مراکز نگهداری دهیم. در حوزه فرهنگی نیز سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از سازمان های مردم نهادی که بتوانند زنجیره بهبود را تکمیل کنند، حمایت می کند.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از معتادان پس از طی مراحل بهبودی نیاز به کار دارند، گفت: مجموعه کارآفرینی اقداماتی را برای این افراد تعریف کرده است و با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای قرار است دوره هایی به منظور توانمندسازی این افراد برگزار شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: انجام مشاوره های خاص برای بازگشت این افراد به خانواده و مراقبت تا زمانی که بهبودیافتگان به طور کامل به جامعه بازگردند، تامین سلامت روحی و روانی و سلامت معنوی این افراد از دیگر برنامه های مورد نظر ما است.
 
حمایت از ۹۹ مسجد و حسینیه فعال در منطقه ۱۲
 
امرودی در ادامه به ساماندهی کالبد شهری در منطقه ۱۲ اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا از ۷۹ مسجد و ۲۰ حسینیه موجود در منطقه حمایت کنیم. ضمن اینکه در حال حاضر، حدود ۲۷ مسجد امام جماعت ندارند و در این طرح از طلاب جوان و پرانرژی دعوت شده است تا مساجد را احیا کنند.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر این، پیش بینی شده است تا در مساجدی که امام جماعت آن ها مسن است با استفاده از تجربیات این بزرگان به شهروندان خدمات رسانی کنند.
 
معاون شهردار تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مذهبی این منطقه همچون امامزاده سید اسماعیل و امامزاده یحیی گفت: امیدوار هستیم تا با استفاده از ظرفیت های مذهبی این منطقه بتوانیم این مراکز را به مهم ترین پاتوق های فرهنگی برای تغییرات محله تبدیل کنیم.
 
امرودی در ادامه به اجرای طرح های مربوط به تملک در بخش هایی از این منطقه اشاره کرد و افزود: برخی از آسیب های این منطقه تنها با اصلاح مسیر نورپردازی، تغییر یک دیوار یا پهن کردن یک کوچه کاهش می یابد.
 
وی همچنین از جایگزینی خانه‌های مجردی با پانسیون‌ها خبر داد و گفت: کارگرانی که از سایر شهرها می آیند، مجبورند در خانه های مجردی به سر ببرند. این امر در سال های اخیر منجر به شکل گیری آسیبی به نام خانه های مجردی شده است. بر این اساس، سازمان های مردم نهاد با کسب مجوز از مراجع قانونی می توانند اقدامات لازم در خصوص راه اندازی مکانی تحت عنوان پانسیون را انجام دهند.
 
تبدیل برخی از بوستان های فرامنطقه ای به محلی
 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: منطقه ۱۲ باید فضایی مستعد برای عبادت و پربار کردن اوقات فراغت باشد. بر همین اساس، برنامه هایی را برای تقویت پایگاه تابستانی مدارس در نظر گرفته ایم.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.
 
امرودی در ادامه به تبدیل برخی از بوستان های فرامنطقه ای به بوستان های محلی در راستای کنترل هر چه بیشتر محیط اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا در ماه رمضان و تمامی ایام تابستان برنامه های ویژه ای را در بوستان هرندی برگزار کنیم.
 
بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی با اظهار امیدواری به نتیجه این برنامه تصریح کرد: امیدواریم با ورود سلامت یاران، پزشکان و مشاوران فضای منطقه را به فضای امنی برای شهروندان تبدیل کنیم.


:: برچسب‌ها: خانه مجردی , پانسیون , شهر24 , وبلاگ پانسیون , دانستنیهای پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون:

معاون شهردار تهران در تشریح جزئیات اجرای طرح انضباط شهری در منطقه 12 از شناسنامه دار شدن دستفروشان این منطقه خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی با بیان اینکه شهرداری تهران به تازگی مجموعه برنامه‌هایی را در 3 حوزه انضباط شهری، آسیب‌های اجتماعی و کالبد شهری در منطقه 12 تدارک دیده است، گفت: منطقه 12 به ویژه بازار جزء مناطق پررفت و آمد شهر محسوب می‌شود و تراکم بالای جمعیت در این منطقه اقتضا می‌کرد تا مسئولان با تبدیل خیابان خیام و ناصرخسرو به پیاده راه، طراحی جمعه بازار در خیابان خیام، دفن شهدا در میدان ارگ و تبدیل آن به فضایی فرهنگی پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

وی افزود: با این وجود، هنوز آسیب‌های اجتماعی بسیاری در این منطقه به چشم می‌خورد. به طور مثال، باربری‌هایی که موجب مزاحمت شهروندان در پیاده روها می‌شوند یا موتورسوارانی که به اندازه یک وانت، بار حمل می کنند از جمله تهدیداتی هستند که به طور مرتب آسایش شهروندان را مختل می کند.

شناسایی، نگهداری و توانمندسازی معتادان و بهبودیافتگان

وی وجود معتادان به ویژه معتادان متهاجر را یکی دیگر از آسیب های منطقه معرفی کرد و گفت: حضور این افراد به ویژه در ساعات پایانی شب، امنیت شبانه منطقه را تهدید می کند و موجب سلب آسایش شهروندان می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه با تاکید بر راهکارهای حل این آسیب تصریح کرد: در نظر داریم تا در قالب طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و در بازه ای حداکثر 2 ساله آسیب های اجتماعی منطقه را ساماندهی کنیم.

امرودی افزود: مقرر است تا در کوتاه مدت با هماهنگی فرماندهی فاتب متهاجرین را شناسایی کرده و تحویل مراکز نگهداری دهیم. در حوزه فرهنگی نیز سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از سازمان های مردم نهادی که بتوانند زنجیره بهبود را تکمیل کنند، حمایت می کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از معتادان پس از طی مراحل بهبودی نیاز به کار دارند، گفت: مجموعه کارآفرینی اقداماتی را برای این افراد تعریف کرده است و با هماهنگی سازمان فنی و حرفه ای قرار است دوره هایی به منظور توانمندسازی این افراد برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: انجام مشاوره های خاص برای بازگشت این افراد به خانواده و مراقبت تا زمانی که بهبودیافتگان به طور کامل به جامعه بازگردند، تامین سلامت روحی و روانی و سلامت معنوی این افراد از دیگر برنامه های مورد نظر ما است.

حمایت از 99 مسجد و حسینیه فعال در منطقه 12


امرودی در ادامه به ساماندهی کالبد شهری در منطقه 12 اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا از 79 مسجد و 20 حسینیه موجود در منطقه حمایت کنیم. ضمن اینکه در حال حاضر، حدود 27 مسجد امام جماعت ندارند و در این طرح از طلاب جوان و پرانرژی دعوت شده است تا مساجد را احیا کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، پیش بینی شده است تا در مساجدی که امام جماعت آن ها مسن است با استفاده از تجربیات این بزرگان به شهروندان خدمات رسانی کنند.

معاون شهردار تهران با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مذهبی این منطقه همچون امامزاده سید اسماعیل و امامزاده یحیی گفت: امیدوار هستیم تا با استفاده از ظرفیت های مذهبی این منطقه بتوانیم این مراکز را به مهم ترین پاتوق های فرهنگی برای تغییرات محله تبدیل کنیم.

امرودی در ادامه به اجرای طرح های مربوط به تملک در بخش هایی از این منطقه اشاره کرد و افزود: برخی از آسیب های این منطقه تنها با اصلاح مسیر نورپردازی، تغییر یک دیوار یا پهن کردن یک کوچه کاهش می یابد.

وی همچنین از جایگزینی خانه‌های مجردی با پانسیون‌ها خبر داد و گفت: کارگرانی که از سایر شهرها می آیند، مجبورند در خانه های مجردی به سر ببرند. این امر در سال های اخیر منجر به شکل گیری آسیبی به نام خانه های مجردی شده است. بر این اساس، سازمان های مردم نهاد با کسب مجوز از مراجع قانونی می توانند اقدامات لازم در خصوص راه اندازی مکانی تحت عنوان پانسیون را انجام دهند.

تبدیل برخی از بوستان های فرامنطقه ای به محلی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: منطقه 12 باید فضایی مستعد برای عبادت و پربار کردن اوقات فراغت باشد. بر همین اساس، برنامه هایی را برای تقویت پایگاه تابستانی مدارس در نظر گرفته ایم.

امرودی در ادامه به تبدیل برخی از بوستان های فرامنطقه ای به بوستان های محلی در راستای کنترل هر چه بیشتر محیط اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا در ماه رمضان و تمامی ایام تابستان برنامه های ویژه ای را در بوستان هرندی برگزار کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، وی با اظهار امیدواری به نتیجه این برنامه تصریح کرد: امیدواریم با ورود سلامت یاران، پزشکان و مشاوران فضای منطقه را به فضای امنی برای شهروندان تبدیل کنیم.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: پانسیون , وبلاگ پانسیون , خانه مجردی , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون:

بعد از جدایی از والدین و شروع زندگی خوابگاهی، ارشد خوابگاه نزدیک‌ترین شخص به شما است. به توصیه‌های ارشد خوابگاه توجه کنید. ارشد خوابگاه از میان دانشجویان انتخاب می‌شود و معمولاً مسئولیت چند اتاق یا یک طبقه از خوابگاه را بر عهده دارد. هرچند این افراد دارای قدرت بیشتری هستند، اما نباید فراموش کرد که آنها هم دانشجو هستند و درست مثل شما دوست دارند درس بخوانند، کار کنند و دوستانی داشته باشند. بنابراین فکر نکنید با ایجاد مشکل و مراجعه‌ی مکرر به آنها می‌توانید زندگی راحت‌تری داشته باشید.

لازم نیست، سعی کنید بهترین دوست ارشد باشید، اما می‌توانید یک رابطه‌ی دوستانه با او برقرار کنید. ایجاد یک رابطه‌ی صمیمی موجب می‌شود ارشد خوابگاه نیز احساس بهتری داشته باشد و مهم‌تر از همه اینکه می‌تواند در گرفتاری‌ها و مشکلات، از شما حمایت کند.

قانون بقا: روز اول فقط خودتان را معرفی کنید و فرصت آشنایی بیشتر را به روزهای بعد موکول کنید. البته هر چه زودتر با او آشنا شوید، برای شما بهتر است و مطمئناً ارشد خوابگاه هم از اینکه یک نفر از اهالی خوابگاه با او رابطه‌ی دوستانه برقرار کرده، خوشحال خواهد شد.

باید خودتان را برای مواجهه با همه‌ی مشکلات زندگی خوابگاهی آماده کنید، این تنها یک تجربه از هزاران تجربه‌ی زندگی دانشجویی است. اما مهم‌ترین مسئله در زندگی خوابگاهی درک کامل و درست اصول و قوانین است. وقتی شما درک درستی از چیزی که قرار است اتفاق بیفتد، داشته باشید، پذیرش اتفاقات و شرایط هم برای‌تان ساده‌تر خواهد بود. حفظ اصول زندگی خوابگاهی و داشتن یک رابطه‌ی اجتماعی خوب با دیگر دانشجویان، ابتدایی‌ترین اصول برای داشتن آرامش در خوابگاه است و مطمئن باشید باقی مسائل خود به خود درست خواهد شد.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون , انواع پانسیون , اطلاعات جامع پانسیون , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون :دومین نیاز بشر، بعد از داشتن سرپناه، غذا است. تا وقتی در خانه هستید پدر و مادر وظیفه‌ی تهیه و درست کردن غذا را بر عهده دارند، ولی تهیه و پخت غذا در خوابگاه یک چالش اصلی است.

اگر عادت دارید در اتاق شیرینی و تنقلات نگه دارید، بهتر است برای خرید به یک فروشگاه بروید و عمده خرید کنید. توجه داشته باشید، عمده خرید کردن بسیار به صرفه‌تر از خرید جزئی از فروشگاه است و می‌توانید پول بیشتری پس‌‌انداز کنید.

قانون بقا: بزرگ‌ترین دعواها در محیط‌های خوابگاهی معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که کسی غذای شخص دیگری را خورده باشد. اگر شما و هم‌اتاقی‌تان مواد خوراکی خود را بر روی میز اتاق می‌گذارید، به یاد داشته باشید که این خوراکی‌ها به هر دوی شما تعلق دارد. این مواد توسط هر دوی شما خریداری شده است و ممکن است هر کس دیگری غیر از شما هم از آن استفاده کند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون , انواع پانسیون , اطلاعات جامع پانسیون , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون :دانشگاه یک مکان جدید برای آشنایی با انواع قومیت‌ها و ملیت‌ها است، علایق و سلایق متفاوت همه‌ی گروه‌ها، فرصتی برای آشنایی با فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های مختلف را در اختیار شما می‌گذارد و البته گاهی همین تفاوت‌ها زمینه‌ی بروز اختلاف و دعوا می‌شود.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد معمولاً کمتر با هم به توافق می‌رسند، ولی این نکته را در ذهن داشته باشید که وقتی با یک دانشجوی سال اولی آشنا می‌شوید، دلایل زیادی برای بروز اختلاف و تنش وجود دارد. وقتی فرد از خانواده یا جایی که مورد حمایت بوده‌ است، دور می‌شود و برای اولین بار قرار است روی پای خودش بایستد و تنها زندگی کند، کاملاً قابل درک است که گاهی دچار دلتنگی شود. حتی آرام‌ترین و صبورترین افراد هم در چنین شرایطی ممکن است کنترل خود را از دست بدهند و عصبانی شوند.

البته زندگی کردن با برخی افراد واقعاً کار دشواری است. حالا فکر کنید چنین شخصی، هم‌اتاقی شما هم باشد. در این مواقع بهتر است اگر با این افراد دچار چالش شدید، قبل از هر واکنشی، ریشه‌ی این نوع رفتار را پیدا کنید و یک راه‌حل مناسب برای برخورد با آن بیابید. پس به جای غُرغُر کردن دنبال یک راه‌حل برای پایان دادن به این مشکل باشید.

قانون بقا: قبل از هر واکنشی، تمام جوانب کار را بسنجید. اگر در خوابگاه زندگی می‌کنید، مشاهده‌ی اندکی بی‌نظمی چیز عجیبی نیست. فقط بهتر است یاد بگیرید همیشه و همه‌جا آرامش خود را حفظ کنید.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون , انواع پانسیون , اطلاعات جامع پانسیون , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون :باید فکرِ درست کردن استخرِ کف در وان حمام و غوطه‌ور شدن در آن را از سرتان بیرون کنید. مطمئن باشید با یک دوش گرفتن ساده هم آنقدر تمیز می‌شوید که نوک دماغ‌تان برق بزند!

برای اینکه در حمام سُر نخورید، بهتر است از دمپایی مناسب استفاده کنید. استفاده از دمپایی‌های فومی به جای پلاستیکی که دارای خِلل و فِرج زیادی هستند، برای این کار مناسب‌تر است.

استفاده از یک سردوش مناسب هم خیلی کار راه‌انداز است. همچنین بهتر است برای لوازم حمام خود از جمله شامپو، لیف، صابون و… از یک ساک مناسب استفاده کنید. این کار خیلی بهتر از این است که همه‌ی آنها را زیر بغل بزنید و به حمام بروید یا در یک پلاستیک بریزید.

قانون بقا: اگر فاصله‌ی حمام تا اتاق‌تان کم است، می‌توانید از یک حوله‌ی تن‌پوش استفاده کنید، چون هیچ‌چیز بیشتر از سُر خوردن حوله در مسیر رفتن به اتاق نمی‌تواند باعث خجالت و شرمندگی شود!

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون , انواع پانسیون , اطلاعات جامع پانسیون , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون :بعد از حل و فصل موضوعِ سر و صدا و مزاحمت‌های صوتی، نوبت به موضوع حریم خصوصی در خوابگاه می‌رسد. باید قبول کرد که داشتن یک زندگی خصوصی در محیط خوابگاه تقریباً محال است.

دانشجویان در خوابگاه علاوه‌ بر اینکه در یک اتاق کنار هم زندگی می‌کنند، معمولاً مجبور به استفاده از حمام، سالن غذاخوری و سالن مطالعه‌ی مشترک هم هستند. برای زندگی در خوابگاه لازم است به این سبک زندگی متفاوت عادت کنید.

نباید فراموش کنید که شما مجبور به پذیرش این سبکِ زندگی هستید، موضوعی که شاید پذیرش آن برای افرادی که عادت دارند در یک اتاق خاص درس بخواند یا فقط از دستشویی و حمام خانه‌ی خود استفاده کنند، کمی دشوار باشد.

قانون بقا: مکانی را خارج از خوابگاه انتخاب کنید که فقط مخصوص شما باشد. این فضا می‌تواند جایی نزدیک یک کافه، کتابخانه‌ی عمومی یا حتی یک صندلی در پارک نزدیک خوابگاه یا دانشگاه باشد. انتخاب این فضا این فرصت را به شما می‌دهد تا لحظاتی را فقط و فقط به خودتان اختصاص دهید و به موضوعات و مسائلی که پیرامون شما می‌گذرد، توجهی نکنید.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون , وبلاگ پانسیون , نکات زندگی در پانسیون , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

 

پانسیون:وقتی قرار است در ساختمانی زندگی کنید که ده‌ها دانشجوی سال اولیِ مشتاق نیز در آن حضور دارند، باید انتظار سروصدا و شلوغی هم داشته باشید.

البته انتظار سروصدا داشتن با بلند کردن صدای موسیقی و یا آواز خواندن دانشجویان فرق می‌کند، این موارد موضوعاتی کاملاً ابتدایی هستند که حتی یک بچه‌ی مدرسه‌ای‌ هم می‌داند که ایجاد مزاحمت برای دیگران کار خوبی نیست. اما بالاخره کمی سروصدا در یک محیط خوابگاهی چندان عجیب و دور از انتظار نخواهد بود و بهتر است این آمادگی را از قبل داشته باشید.

ممکن است برخی افراد هنگام بالا و پایین رفتن از پله‌ها سر و صدا کنند یا بعضی از هم‌اتاقی‌های‌تان خُر و پف کنند. حتی گاهی ممکن است صداهای اتاق کناری باعث شود نتوانید بخوابید. ایجاد سروصدا به هر دلیلی که باشد، مسئله‌ای کاملاً بدیهی است و بهتر برای عادت کردن به آن باید تلاش کنید. بپذیرید در زندگی خوابگاهی برقراری سکوت و آرامش کامل، فقط در موارد خاص و ویژه اتفاق می‌افتد.

قانون بقا: خرید یک گوش‌گیر (وسیله‌ای است از جنس سیلیکون یا پلاستیک یا لاستیک که داخل گوش قرار می‌گیرد تا از رسیدن سر و صدای زیاد به گوش جلوگیری کند.) می‌تواند به شما کمک کند تا در هنگام سروصدا راحت بخوابید.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون دانشجویی , پانسیون , شهر24 , وبلاگ پانسیون , دانستنیهای پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون:لوازم مورد نیاز خوابگاه دانشجویی:خوابگاههای مختلف و شرایط آن ها با یکدیگر تفاوت دارند و هرکدام امکانات مختلفی رادر اختیار دانشجویان خود قرار می دهند.اتاق های دو نفره تا چهار نفره و حتی در بعضی مواقع بیشتر برای دانشجویان وجود دارد، آشپزخانه ها در خوابگاهها با امکانات مختلفی وجود دارند.اما با هر گونه شرایطی شما نیاز به وسایل و لوازم مشترک و مشخصی برای زندگی در خوابگاه دارید.برای آشنایی و فهمیدن اینکه لوازم مورد نیاز خوابگاه دانشجویی چیست و چه چیزهایی را باید برای زندگی در خوابگاه تهیه کنید با دلگرم همراه شوید:

لوازم مورد نیاز خواب

یک سری از خوابگاهها لوازم مورد نیاز تخت خواب و راحتی را تا اندازه زیادی دارند و بقیه فقط یک تشک به شما ارائه می دهند، در هر صورت شما یک لیست از لوازم راحتی را باید با خود همراه داشته باشید.این لوازم شامل یک یا دو بالش و پتو، و حتی اگر تشک مناسبی برای شما قرار داده نشده باشد باید برای خرید تشک نیز برای تخت خود در صورت تمایل اقدام کنید.ملحفه و روتختی نیز جز لوازم خوابی  است که باید همراه خود داشته باشید.

 

لوازم مورد نیاز حمام

برای این بخش به طور قطع شما نیاز به یک حوله، لیف و انواع شامپو و صابون مورد نیاز خود دارید.اما  دقت کنید که اندازه حوله نباید بزرگ و دست و پاگیر باشد بیشتر وسایل شما باید در اندازه مناسب باشد تا برای زندگی در اتاق خوابگاه راحت باشید و همیشه برای جابه جایی وسایل خود و کمبود جا به  مشکل بر نخورید.

 

لوازم مورد نیاز آشپزی و آشپزخانه

 اگر شما به خوابگاهی خواهید رفت که تهیه غذا و آشپزی به عهده خودتان است، میبایست تمام وسایل مورد نیاز آشپزی کردن را از جمله قابلمه، ماهیتابه و ظروف غذاخوری را همراه خود داشته  باشید.به علاوه مواد غذایی و خشکبار مورد نیاز را باید به همراه داشته باشید مانند: برنج، آرد، شکر، چای و همچنین کنسروهای خوراکی.اما باز هم به این مسئله دقت کنید که ابعاد لوازم شما باید کوچک و در حد نیاز باشد.البته بعضی از خوابگاهها برای یک وعده و یا تمام وعده ها غذا ارائه می دهند و یا مایکروفر در اختیار دانشجویان قرار می دهند.قبل از ورود به خوابگاه حتما از شرایط مختلف آن آگاه شوید.

 

لوازم مورد نیاز مطالعه

اتاق و میز مطالعه در تمام خوابگاهها وجود دارد اما شما باید لوازم مورد نیاز باری مطالعه کردن مثل چراغ مطالعه، جامدادی، مداد و خودکار، کاغذ، منگنه، خط کش و وسایل مورد نیاز رشته تحصیلیتان به همراه  داشته باشید. همچنین اگر شما برای رشته تحصیلی خود به کامپیوتر و یا لپ تاب احتیاج داشته باشید باید با خوابگاه خود از قبل برای همراه آوردن آن هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

لوازم مورد نیاز دکور و تمیزکردن اتاق

فضای اتاقی که در آن قرار خواهد بود روزها و شب هایتان را سپری کنید میبایست فضای آرامش بخش و زیبایی برای شما داشته باشد.به همین دلیل فکر خوبی خواهد بود که عکس خود و خانواده تان را به  همراه داشته باشیدتا هم احساس خوبی به شما بدهد و هم اینکه کمتر دلتنگ خانواده خود می شوید و یا اگر مجسمه کوچکی یا وسایل کوچک تزیینی در اتاق خود در خانه داشته باشید می توانید همراه خود بیاورید.

اما عکس ها را بهتر است در قاب روی میز در اتاق خوابگاه بگذارید زیرا نباید به دیوار اتاق صدمه ای مثل کوبیدن میخ وارد کنید.معمولا نظافت خوابگاه و اتاق های آن به صورت هفتگی انجام می شود و شما در  طول هفته نیاز به گردگیری و گاهی تمیز کردن کل اتاق خواهید داشت.بنابراین مواد و وسایل گردگیری و نظافت را باید با خود به همراه داشته باشید.

 

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.
سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: پانسیون , خوابگاه دانشجوی , نکات مهم زندگی در خوابگاه دانشجویی , خوابگاه دانشجویان , شهر24 ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

پانسیون دانشگاه های دولتی


دانشگاه های دولتی معمولا روی دانشجویان خود حساس اند و تلاش می کنند تا حداقل امکانات لازم را برایشان تدارک ببینند، از جمله خوابگاه. گرچه ظرفیت اسکان در این مکان ها محدود است، اما تعداد نسبتا زیادی از پذیرفته شدگان را پوشش می دهد. این خوابگاه ها زیر نظر مستقیم دانشگاه های مربوطه اداره می شود و بنا به گفته دانشجویان ساکن درآنجا، از شرایط زندگی و تسهیلات رفاهی «مناسب» برخوردار است. هزینه این دسته از خوابگاه ها در مقایسه با خانه های دانشجویی و خوابگاه های آزاد به مراتب کمتر است. ماهانه 32 هزار تومان تا 62 هزار تومان پولی است که باید برای این خوابگاه ها کنار بگذارید.

دانشگاه فردوسی مشهد نیز مانند سایر دانشگاه های دولتی چنین امکاناتی را ارائه می دهد. در حال حاضر، دوازده خوابگاه داخل محدوده دانشگاه فردوسی مشهد وجود دارد که شش خوابگاه با عنوان «پردیس» مختص دختران و پنج خوابگاه دیگر به نام «فجر» ویژه پسران است. علاوه بر این ها، خوابگاه «بقاء» برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته شده است. ظرفیت اتاق ها از دو نفر تا پنج - شش نفر متغیر است و البته با همین نسبت، هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود.

با عنایت به رشد سالانه صندلی های دانشگاه فردوسی و تاسیس واحد پردیس بین الملل، طبیعی است که ظرفیت خوابگاه های موجود، کفاف اسکان این همه دانشجو را ندهد. از این رو، چند خوابگاه آزاد که عمدتا دخترانه هستند زیر پوشش بنیاد دانشگاه فردوسی قرار گرفته اند و فقط دانشجویان شبانه و پردیس بین الملل این دانشگاه و قبولی های دانشگاه آزاد مشهد را می پذیرند. میانگین هزینه یک ترم اقامت در این خوابگاه ها 450هزار تومان است و نیاز به پیش پرداخت هم نیست. این هزینه، در مقام قیاس با خوابگاه های اختصاصی برخی دانشگاه های غیر انتفاعی و آموزش عالی به طور چشمگیری کمتر است، مثلا یک خوابگاه که به دانشجویان یک موسسه تعلق می گیرد، مبلغ 900تا 950هزار تومان برای یک ترم اقامت دریافت می کند.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.



:: برچسب‌ها: پانسیون , پانسیون دانشجویی , همه چیز در مورد پانسیون , شهر24 , آگهی رایگان ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 اسفند 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

خانم‌های مجرد کجا را اجاره کنند؟

روزنامه دنیای اقتصاد :  فرمول تبدیل رهن به اجاره در بازار اجاره مسکن، در قراردادهای رهن و اجاره اتاق و  پانسیون به دانشجویان و کارمندان نیز راه پیدا کرده است و از طرف دیگر اتاق مهمان یکی از مزیت‌هایی است که برخی از پانسیون‌ها از آن بهره مند هستند.

این دو ویژگی پانسیون ها، این روزها بر جذب مستاجران مجرد بسیار تاثیرگذار بوده است.

نزدیکی به مترو، ایستگاه اتوبوس و خط اول تاکسیرانی، برخورداری از اینترنت پرسرعت، مبله و وایرلس رایگان، جزو امکاناتی هستند که در حال حاضر با گذشت زمان اکثر پانسيون‌ها باید از آنها برخوردار باشند و فراهم بودن چنین امکانات رفاهی به عنوان ویژگی شناخته نمی‌شود.

پانسیونی مختص بانوان در مرکز تهران واقع در خیابان انقلاب از اتاق‌های 2، 4 و 6 تخته برخوردار است که مبلغ ودیعه برای اقامت اتاق‌های 4 و 6 تخته به ازای هر نفر 200 هزار تومان است و اجاره ماهانه اتاق 6 تخته نیز به ازای هر تخت 140 هزار تومان، اجاره ماهانه اتاق 4 تخته 150 هزار تومان است و اما اتاق 2 تخته به دلیل نیمه خصوصی بودن از ودیعه 210 هزار تومانی و اجاره 300 هزار تومانی به ازای هر تخت بهره مند است.

این خوابگاه ساعات ورود و خروج مستاجران خود را کنترل می‌کند، زیرا قبل و بعد از ساعات تعیین شده از ورود یا خروج متقاضیان معذور است. اما هر یک از ساکنان پانسیون می‌توانند ماهانه یک مرتبه پذیرای یک مهمان باشند؛ زیرا اتاقی برای پذیرش مهمان در نظر گرفته شده است.از سوی دیگر در خیابان عباس آباد یک خوابگاه برای بانوان این امتیاز را مهیا کرده است که متقاضی اجاره تعیین شده را در صورت تمایل به صورت رهن با شرایط تبدیل اجاره ماهانه، هر 30 هزار تومان به ازای یک میلیون تومان پرداخت کنند و طبق گفته مسوول این خوابگاه، ساکنان از کلیه امکانات رفاهی برخوردار هستند.150 هزار تومان ودیعه اتاق‌های 4، 6، 8 و 10 تخته است و اجاره ماهانه 128 هزار تومان برای اتاق‌های 10 تخته، 148 هزار تومان اجاره ماهانه برای اتاق‌های 8 تخته، 158 هزار تومان اجاره ماهانه اتاق‌های 6 تخته و 178 هزار تومان اجاره ماهانه اتاق‌های 4 تخته در این خوابگاه است البته متقاضی بنا به درخواست خود می‌تواند اجاره ماهانه را با تقسیم کردن بر 30 هزار تومان به رهن تبدیل کند.

علاوه براین، در خیابان مطهری پانسیونی برای کارمندان و دانشجویان خانم در نظر گرفته شده است که آنها با ارائه کارت دانشجویی و گواهی اشتغال به کار اتاق مورد نظر خود را اجاره کنند و پارکینگ جزو امکانات ویژه این خوابگاه است.

اتاق‌های 2 تخته در این خوابگاه با شرایط 200 هزار تومان ودیعه و 310 هزار تومان اجاره ماهانه، اتاق‌های 4 تخته با 200 هزار تومان ودیعه و 210 هزار تومان اجاره ماهانه و همچنین اتاق‌های 6 تخته با ودیعه 200 هزار تومان و 170 هزار تومان اجاره ماهانه، آماده واگذاری به متقاضیان است.پانسیون مذکور برای مهمانان ساکنان خود اتاقی در نظر گرفته است البته هزینه هر شب اقامت در اتاق مهمان 10 هزار تومان است.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید.

 

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: پانسیون , اجاره پانسیون , وبسایت پانسیون , پانسیون در تهران , اتاق و پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 بهمن 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد

اجاره پانسیون برای خانم ها چقدر است؟

فرمول تبدیل رهن به اجاره در بازار اجاره مسکن، در قراردادهای رهن و اجاره اتاق و پانسیون به دانشجویان و کارمندان نیز راه پیدا کرده است و از طرف دیگر اتاق مهمان یکی از مزیت‌هایی است که برخی از پانسیون‌ها از آن بهره مند هستند.

این دو ویژگی پانسیون ها، این روزها بر جذب مستاجران مجرد بسیار تاثیرگذار بوده است.
نزدیکی به مترو، ایستگاه اتوبوس و خط اول تاکسیرانی، برخورداری از اینترنت پرسرعت، مبله و وایرلس رایگان، جزو امکاناتی هستند که در حال حاضر با گذشت زمان اکثر پانسيون‌ها باید از آنها برخوردار باشند و فراهم بودن چنین امکانات رفاهی به عنوان ویژگی شناخته نمی‌شود.

پانسیونی مختص بانوان در مرکز تهران واقع در خیابان انقلاب از اتاق‌های 2، 4 و 6 تخته برخوردار است که مبلغ ودیعه برای اقامت اتاق‌های 4 و 6 تخته به ازای هر نفر 200 هزار تومان است و اجاره ماهانه اتاق 6 تخته نیز به ازای هر تخت 140 هزار تومان، اجاره ماهانه اتاق 4 تخته 150 هزار تومان است و اما اتاق 2 تخته به دلیل نیمه خصوصی بودن از ودیعه 210 هزار تومانی و اجاره 300 هزار تومانی به ازای هر تخت بهره مند است.

این خوابگاه ساعات ورود و خروج مستاجران خود را کنترل می‌کند، زیرا قبل و بعد از ساعات تعیین شده از ورود یا خروج متقاضیان معذور است. اما هر یک از ساکنان پانسیون می‌توانند ماهانه یک مرتبه پذیرای یک مهمان باشند؛ زیرا اتاقی برای پذیرش مهمان در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر در خیابان عباس آباد یک خوابگاه برای بانوان این امتیاز را مهیا کرده است که متقاضی اجاره تعیین شده را در صورت تمایل به صورت رهن با شرایط تبدیل اجاره ماهانه، هر 30 هزار تومان به ازای یک میلیون تومان پرداخت کنند و طبق گفته مسوول این خوابگاه، ساکنان از کلیه امکانات رفاهی برخوردار هستند.

150 هزار تومان ودیعه اتاق‌های 4، 6، 8 و 10 تخته است و اجاره ماهانه 128 هزار تومان برای اتاق‌های 10 تخته، 148 هزار تومان اجاره ماهانه برای اتاق‌های 8 تخته، 158 هزار تومان اجاره ماهانه اتاق‌های 6 تخته و 178 هزار تومان اجاره ماهانه اتاق‌های 4 تخته در این خوابگاه است البته متقاضی بنا به درخواست خود می‌تواند اجاره ماهانه را با تقسیم کردن بر 30 هزار تومان به رهن تبدیل کند.

علاوه براین، در خیابان مطهری پانسیونی برای کارمندان و دانشجویان خانم در نظر گرفته شده است که آنها با ارائه کارت دانشجویی و گواهی اشتغال به کار اتاق مورد نظر خود را اجاره کنند و پارکینگ جزو امکانات ویژه این خوابگاه است.

اتاق‌های 2 تخته در این خوابگاه با شرایط 200 هزار تومان ودیعه و 310 هزار تومان اجاره ماهانه، اتاق‌های 4 تخته با 200 هزار تومان ودیعه و 210 هزار تومان اجاره ماهانه و همچنین اتاق‌های 6 تخته با ودیعه 200 هزار تومان و 170 هزار تومان اجاره ماهانه، آماده واگذاری به متقاضیان است.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید.

 



:: برچسب‌ها: پانسیون , اجاره پانسیون , وبسایت پانسیون , پانسیون در تهران , اتاق و پانسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 14 دی 1397 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد